-
Digitale rubric: Spreekopdracht evalueren - Campus Nederlands 4
Met deze digitale rubric evalueren de leerlingen hun eigen presentatie (gemaakt op basis van de criteria bij Campus 4, Deel 4, les 23: presentatie van de mythe).
Mogelijke praktische uitvoering in de klas: De leerlingen voeren hun presentatie uit voor …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Kapitaal en intrest: Oefeningen
Met deze BookWidget kunnen de leerlingen oefenen op de berekening van intrest bij het sparen of lenen van een kapitaal. Herhaling van de begrippen kapitaal, startkapitaal, rente, intrest, rentevoet, lenen, sparen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
E-mail schrijven: Zelfevaluatie
In deze oefening maken de leerlingen een zelfevaluatie en -reflectie van een eigen geschreven e-mail. Deze oefening kan ook met een partner samen ingevuld worden (peer-evaluatie). De criteria staan uitgeschreven in een rubric en zijn gebaseerd op …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Werelddierendag: Actualiteitsopdracht
Opdracht begrijpend lezen over Werelddierendag. De leerlingen lossen vragen op bij de artikels van Nieuwsbegrip over Werelddierendag.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Aardbeving in Marokko: Begrijpend lezen actua
Begrijpend lezen bij een artikel over de zware aardbeving in Marokko.
Het lesmateriaal van Nieuwsbegrip werd in een BookWidgets gegoten.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Evras: Actualiteitsopdracht
Begrijpend lezen bij een actueel artikel over Evras.
De leerlingen krijgen een artikel te zien van VRT over de misverstanden rond Evras en moeten hier vragen over oplossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Wet Renault: Lees- en luisteroefening
In de luisteroefening komen volgende aspecten aan bod:
- gerechtelijk akkoord;
- minnelijk akkoord;
- collectief akkoord;
- overdracht gerechtelijk gezag.
In de lees oefening wordt de wet Renault onderzocht.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Modaliteiten in de krant: Oefening
Dit is een BookWidgets met een extra oefening over modaliteit, specifiek gelinkt aan modaliteit in kranten. Het gaat enkel over (on)zekerheidsmodaliteit en gevoelsmodaliteit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht