-
Martin Luther King: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst over Martin Luther King en beantwoorden de inhoudsvragen.
Dit is een extra leestaak bij Thema 12: Helden en heldinnen van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in je …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Een leuke job!: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een vacature voor een reisleider en beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 11: Een leuke job van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Mijn trouwring: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst over een huwelijk en beantwoorden enkele vragen.
Dit is een extra leestaak bij Thema 10: Verliefd, verloofd, getrouwd van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in je …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Jana werkt graag alleen: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen het profiel van vier personen die op zoek zijn naar werk. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 4: Mannen en vrouwen aan het werk van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Anita: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over iemand die naar een ander appartement verhuisd is. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 8: Huurder en verhuurder van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kreeft op het menu?: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een korte tekst over een kreeft die in het aquarium van een visrestaurant zit. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 5: In het restaurant van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Sporten en voeding: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst met tips over gezond eten en sporten. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 3: Sporten is gezond. van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Riffat: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over de eigenschappen en gewoontes van de Belgen.
Er zijn verschillende soorten vragen bij de tekst. De cursist:
- geeft aan of de schrijver van de tekst (niet) akkoord gaat met een stelling;
- legt begrippen uit de tekst …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Stormweer!: Krantenartikel met leesopdracht
Een lees- en woordenschatoefening als herhaling op het thema over het weer van Zo gezegd 2.1. schriftelijk.
De tekst werd overgenomen van de website van VRT NWS: Stormweer houdt lelijk huis in Koersel (Beringen), verschillende evenementen afgelast in …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Code City: Codeerlessen
Coderen en computationeel denken zijn dé vaardigheden van de toekomst. Door te coderen leren kinderen de digitale wereld beter begrijpen. Ze leren logisch nadenken, krijgen een beter ruimtelijk inzicht en lossen problemen op. Een flinke …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Easit: Hulpsite voor Google Workspace
Op deze hulpsite vind je handleidingen, casussen en tips over het gebruik van Chromebooks en Google Workspace in de klas. De volgende tools en onderwerpen komen aan bod:
- Google Chrome webbrowser;
- gebruik van Chromebooks;
- Google Docs; …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht