-
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
MicroBlocks: Leren programmeren
MicroBlocks is een gratis, Scratch-achtige programmeertaal voor het leren werken met educatieve microcontrollerboards zoals de Micro:bit, Adafruit Circuit Playground Express en vele andere. MicroBlocks is een live programmeersysteem.
Klik op een …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Koning van Katoren: Vragen bij het boek
Lees het boek Koning van Katoren en beantwoord dan een aantal vragen over het boek.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Herhaling EHBO
BookWidget EHBO om leerstof van de voorbije jaren te herhalen. Bij de vragen zijn ook filmpjes toegevoegd waarin je het antwoord op de vraag kan vinden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Wokwi: Simuleer IoT-projecten in je browser
Deze website bevat simulaties van diverse microcontrollers en bied je de mogelijkheid om deze online te programmeren en te configureren.
App of softwareLeerkracht -
Leerstof taaldenken uit thema 8 - Talent 5
Met deze oefening herhaal je de leerstof taaldenken uit thema 8 van de methode Talent 5.
Je oefent volgende leerstof:
- synoniemen en tegenstellingen;
- de betekenis van uitdrukkingen;
- de betekenis van woorden;
- gegevens zoeken op een uitnodiging.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Zinnen bouwen
In deze oefening vul je zinnen aan met een waar-, wanneer-, waarom- en hoe-deel.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Verenkelingsregel
Met deze oefening oefen je de spelling van woorden waarbij je moet verenkelen.
De oefeningen sluit aan bij thema 8, les 11 uit de methode Talent 2.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Dromen: Begrijpend lezen
Je leest een tekst over dromen en lost er nadien volgende opdrachten over op:
- woorden uit de tekst verklaren;
- titels bedenken;
- vragen over de tekst beantwoorden.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Formula Off Road
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een terreinvoertuig met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces. Daarnaast bestuderen ze de overbrengingsverhouding van de gebruikte …
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Avatar
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een avatar met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht