-
Verbetering van lesgeven en leren door middel van kunstmatige intelligentie
Ontdek hoe kunstmatige intelligentie wordt gebruikt om leerlingen en docenten te helpen aan de vakschool ‘Lycée des Arts et Métiers’, Luxemburg.
Je leest meer in het bijhorende artikel.
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Les pièces de la maison: Exercices
Oefening op woordenschat over het huis.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Martin Luther King: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst over Martin Luther King en beantwoorden de inhoudsvragen.
Dit is een extra leestaak bij Thema 12: Helden en heldinnen van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in je …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Een leuke job!: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een vacature voor een reisleider en beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 11: Een leuke job van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Mijn trouwring: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst over een huwelijk en beantwoorden enkele vragen.
Dit is een extra leestaak bij Thema 10: Verliefd, verloofd, getrouwd van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in je …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Jana werkt graag alleen: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen het profiel van vier personen die op zoek zijn naar werk. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 4: Mannen en vrouwen aan het werk van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Anita: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over iemand die naar een ander appartement verhuisd is. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 8: Huurder en verhuurder van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kreeft op het menu?: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een korte tekst over een kreeft die in het aquarium van een visrestaurant zit. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 5: In het restaurant van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Sporten en voeding: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst met tips over gezond eten en sporten. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 3: Sporten is gezond. van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Riffat: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over de eigenschappen en gewoontes van de Belgen.
Er zijn verschillende soorten vragen bij de tekst. De cursist:
- geeft aan of de schrijver van de tekst (niet) akkoord gaat met een stelling;
- legt begrippen uit de tekst …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Kossi: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over iemand die naar België gevlucht is en asiel in ons land heeft aangevraagd. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 1: Mensen uit de hele wereld van Taalrecht 2.3 …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Woorden met ei of ij
Je oefent de spelling van woorden met ei of ij. Sleep elk woord naar de juiste kolom.
Deze oefening sluit aan bij Kijker 3, les 16 van de methode Verrekijker 4.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht