-
Werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige tijd
Je bekijkt een filmpje waarin het vervoegen van werkwoorden in de tegenwoordige tijd uitgelegd wordt. Tussendoor beantwoord je vragen over het filmpje.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Objectief en subjectief taalgebruik: Oefenen - Campus Nederlands 3
Digitale oefening bij een instructievideo over objectief en subjectief taalgebruik:
- connotatie en denotatie;
- hyperbool en understatement;
- eufemisme en dysfemisme.
De leerlingen bedenken op basis van een uitlegvideo eigen voorbeelden waarmee ze de …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Zinsontleding: Oefeningenreeks
Ga op zoek naar de hotspots en los de verschillende oefeningen op. Er zijn onder andere oefeningen op het betrekkelijk voornaamwoord, zinsontleding, verwijswoorden, tekstelementen,...
Interactieve oefeningLeerkracht -
Middeleeuwse kleding
In de middeleeuwen kon men de maatschappelijke positie van een persoon afleiden van zijn of haar kleding. De meeste boeren droegen bijvoorbeeld eenvoudige kleding, rijke stadslui daarentegen probeerden zich met meer vertoon te kleden. De kleren …
Beeld (3)Leerkracht -
Een probleem aanpakken: Stappenplan
Een visuele voorstelling van de stappen om een probleem aan te pakken: wat, hoe, doe (noteer), controleer.
Beeld (10)Leerkracht -
Ge zijt zelf competent: Beeldende werken
De foto's zijn collages die leerlingen piano (docent: Cécile Bublot) hebben gemaakt in het interdisciplinaire project Ge zijt zelf competent!. Het thema was grootmoeder. Aan de hand van foto's van hun grootmoeder werkten de leerlingen een …
Beeld -
Gregoriaans: Beeld uit een Gregoriaanse partituur
Dit is een fragment uit een boek met Gregoriaanse muziek
BeeldICT-coördinator