-
Animatievideo's over elk domein van DigCompEdu
DigCompEdu beschrijft 24 competenties, georganiseerd in zes gebieden. Als basis voor dit referentiekader werd het bestaande referentiekader DigComp voor digitale competenties van burgers gebruikt, uiteraard aangepast specifiek toegespitst op …
Video -
Codefestival 2023: Aftermovie
Op maandag 9 oktober organiseerde het Kenniscentrum een nieuwe editie van het Codefestival. Het was opnieuw een dag vol boeiende sprekers en leerrijke workshops voor leraren én leerlingen. Het Codefestival komt tot stand in samenwerking met …
Video -
Project naar teamgerichte ICT-coördinatie: Aftermovie presentatiemoment
We organiseerden doorheen Vlaanderen verschillende presentatiemomenten van het project ‘Naar teamgerichte ICT-coördinatie’.
Stuk voor stuk inspirerende momenten vol informatie en interactie.
Video -
Naar teamgerichte ICT-coördinatie: Projectvideo
In deze korte projectvideo kom je meer te weten over het project Naar teamgerichte ICT-coördinatie dat het Departement Onderwijs en Vorming samen met de EU heeft uitgevoerd. Je leert er onder andere meer over de doelen en de resultaten van het …
Video -
De data voor de 37ste editie van Olyfran (schooljaar 2023-2024) zijn gekend!
De data voor de 37ste editie van Olyfran (schooljaar 2023-2024) zijn gekend!
Klik hier en noteer ze alvast in je schoolkalender!Surf naar onze website voor alle info!
Aankondiging -
De LeertASS: Methode voor leren leren met autisme
Autisme heeft een grote impact op leren en leven. De LeertASS biedt een aangepaste methode om de jongere te coachen naar efficiënt leren.
Tijdens deze opgenomen webinar krijg je antwoord op volgende vragen:
- Welke impact heeft autisme op …
Video (3) -
Een anderstalige nieuwkomer in de klas: Concrete tips voor een snelle start
Jill Goetkint vertelt in deze video over de padlet die ze maakte om klasleerkrachten te ondersteunen bij het onthaal van anderstalige nieuwkomers in het lager onderwijs.
In de video krijg je o.a. info over:
- het werken met klankmonsters; …
Video (3) -
Het verschil tussen blended leren en hybride leren: Barend legt uit
De wereld van onderwijs zit bomvol lastige concepten. Denk aan blended learning, synchroon en asynchroon leren of constructive alignment; onderwijsconcepten waar je als docent flink het hoofd over kan breken. Daarom is er nu de videoreeks …
Video -
Wat is blended leren?: Barend legt uit
De wereld van onderwijs zit vol concepten. Denk aan blended learning, synchroon en asynchroon leren of constructive alignment; onderwijsconcepten waar je als docent flink het hoofd over kan breken. Daarom is er nu de videoreeks ‘Barend legt …
Video -
Bouwstenen van aanvangsbegeleiding in Vlaamse scholen: Promotievideo
Deze video bundelt ervaringen van deelnemers van de pilootscholen over het inspirerend kader aanvangsbegeleiding en de verschillende leidraden.
Video -
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Efficiënt leerstof verwerven: Waarom leren altijd lastig moet zijn
Waarom heb je niets aan fluostiften en eindeloos herlezen als leerstrategie? Hoe verwerk je leerstof dan op een actieve manier? Expert Tine Hoof (ExCEL) legt het uit in een heldere video.
Extraatje: een stappenplan om zelf aan de slag te gaan.
Video