-
Gaat jouw school de VIP2024-uitdaging aan?: Sportieve opdrachten
Ontdek de VIP2024-campagne waarbij je samen met je leerlingen enkele sportieve opdrachten aangaat en zo met de hele school mee opwarmt voor de Olympische Spelen.
Doe met je school mee aan één opdracht om brons te halen, met twee …
Aankondiging -
Gaat jouw school de VIP2024-uitdaging aan?
Ontdek de VIP2024-campagne waarbij je samen met je leerlingen enkele sportieve opdrachten aangaat en zo met de hele school mee opwarmt voor de Olympische Spelen.
Doe met je school mee aan één opdracht om brons te halen. Met twee …
Aankondiging -
Vind een wedstrijd voor jouw leerlingen binnen het Excellentiefonds!
Het Excellentiefonds ondersteunt wedstrijden of olympiades die vooral leerlingen in de arbeidsmarkt- en dubbele finaliteit uitdagen om binnen hun vakgebied of sector het beste van zichzelf te geven. Het fonds bundelt vijftien projecten in elf …
Aankondiging -
tMAIL: Platform voor procesbegeleiders
Deze website is het achterliggende monitoringsplatform van de tMAIL app.
Leraren die de tMAIL app in groep gebruiken om bij te leren over zelfregulerend leren, kunnen het e-mailadres van de procesbegeleider toevoegen in de app. De procesbegeleider …
WebsitePedagogisch begeleider -
Actief leren met Moodle op basis van het boek Wijze Lessen
In 2019 verscheen het boek Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek waarin wordt beschreven hoe je aan de hand van twaalf evidence-informed instructieprincipes op een effectieve manier les kan geven. Aan de Zuyd …
Website -
Vlaamse Olympiades voor Natuurwetenschappen
De wedstrijden zijn interscolair en de deelname is op individuele basis. Ze bestaan uit een eerste en tweede ronde en een finale. (Bij de Junior Olympiade Natuurwetenschappen is er geen finale ronde). Voorafgaand aan de finale worden …
Aankondiging -
De competentiemeter: Ondersteuning van competentieontwikkelend leren
Deze bijdrage bevat een online programma als instrument voor de evaluatie van competenties.
Dit instrument streeft volgende doelen na:
- het in kaart brengen van competenties van studenten;
- transparant communiceren met de student over …
Website (5)Leerkracht, ICT-coördinator, …