-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Oog-handcoördinatie op tien niveaus
In deze video daagt Geert je uit om te kijken hoe het zit met je oog-handcoördinatie. De opdracht wordt telkens duidelijk uitgelegd en vervolgens voorgedaan.
Je start bij het oefenen van niveau 1 en je werkt naar niveau 10 toe. Probeer …
VideoLeerkracht -
Bezoek aan de Energy Observer, het eerste waterstofschip ter wereld: Videoverslag
Deze YouTube-afspeellijst verzamelt enkele video's over een bezoek aan het eerste waterstofschip ter wereld, de Energy Observer. Deze met waterstof aangedreven catamaran maakt een wereldreis van zes jaar en stopte in 2019 in Antwerpen.
Karel ging …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Gym idee: Playlist met tips voor sportieve activiteiten
Gym idee maakt filmpjes met tips voor de lessen lichamelijke opvoeding en verzamelt die in deze playlist. Je vindt er allemaal ideeën voor sportieve activiteiten die je kan gebruiken tijdens de gymlessen. De lijst is onderverdeeld in …
Video (8)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Zombies Run: Motiverende app om te lopen
Met deze app beleven je leerlingen een zombieverhaal tijdens het lopen. Motiverend als voorbereiding voor een looptest op school. Tijdens het lopen wordt ook geoefend op Engels taalbegrip. Wegrennen van een horde zombies zorgt dus voor een gezonde …
VideoLeerkracht -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
Z-Innovation: YouTubekanaal
Een selectie van videofragmenten die maatschappelijke voorbeelden tonen van innovaties.
VideoLeerkracht -
Limburg STEM't af! 2020-2021: Living Lab Industrie 4.0
De uitdaging voor secundaire scholen op weg naar industrie 4.0 is dat leraren en leerlingen moeten beschikken over de nodige vaardigheden en competenties. En laat dat net zijn waarop Living Lab inzet. De leerlingen hebben de simulatie van Fisher …
Video