-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Wil van Meeten: YouTube
Op dit YouTubekanaal van Wil van Meeten vind je video's over:
- inductiebuigen,
- verspannen,
- coquillegieten,
- horlogerie,
- ...
Naast filmpjes over de metaalindustrie bevat dit videokanaal ook filmpjes over andere technische onderwerpen.
VideoLeerkracht -
Hoe werkt marketingcommunicatie?
Hoe werkt marketingcommunicatie? De evolutie van de jaren 80 tot nu.
Het FCB-model: wat is eerst: iets willen, iets erover weten of iets kopen?
Er is ook een vervolg over hoe je reclame kan analyseren met dit model.
VideoLeerkracht -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Laat de tekst van een afbeelding voorlezen: Voorleesfunctie iPad
In deze video wordt getoond hoe je op een eenvoudige manier de voorleesfunctie op een iPad kunt instellen. Hierdoor kan je de tekst van een afbeelding laten voorlezen. Een handige ondersteuning voor leerlingen met dyslexie, anderstalige …
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Fake news: Videoreeks
Reeks van vijf video's waarmee je kan leren om fake news (of nepnieuws) ter herkennen. In de video's wordt de tip van een expert (wetenschapper, journalist, etc) wordt vertaald in een korte sketch. De video's zijn gemaakt door het Hannah Arendt …
Video (6)Leerkracht -
Project GHEAT: Leerlingen vertellen
Leerlingen aan het woord over hun ervaring met het project GHEAT dat onderdeel is van de eerste InnoVET cyclus. We werken op dit moment volop aan het aanbod voor externe scholen om kennis te komen maken met het competentiecentrum Groene …
VideoLeerkracht -
Meten van vorm en plaatstoleranties
Kennismakingsvideo 'Meten van vorm -en plaatstoleranties'
Dossier 'Flapmechanisme': dit dossier bevat de technische tekeningen en de samenstelling van een flapmechanisme op schaal van een vliegtuigvleugel. Het eindresultaat van het project is een …
VideoLeerkracht