-
Een collage maken met Keynote
In deze video leer je hoe je werkt met 'Keynote' op iPad en hoe je met 'splitscreen' afbeeldingen kan toevoegen, rangschikken en draaien. We voorzien elke afbeelding van een naam en exporteren het bestand als een foto.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Zes bouwstenen van een kwalitatieve leesomgeving
Iedereen Leest coördineerde van maart 2019 tot januari 2020 het traject Maak van je school een inspirerende leesomgeving. In dit filmpje zie je hoe de deelnemende scholen tijdens de slotdag terugblikken op het traject.
Video -
Zo creëert juf Femke een krachtige taalleeromgeving in een diverse klas
Hoe wordt je klas een plek waar je taal leren maximaal stimuleert en alle leerlingen meeneemt, ook wie het thuis financieel moeilijk heeft of een andere taal spreekt? Taalexpert Carolien Frijns gaat op bezoek in de vierde klas van juf Femke en …
VideoAndere functie -
Projectpresentatie mediacoach@school: Sociale Media competenties aanleren en doorgeven
Naar aanleiding van mijn opleiding tot mediacoach heb ik binnen mijn schoolorganisatie deze presentatie gegeven. Hierin beschrijf ik de digitale stappen die we gezet hebben. Ook blikken we vooruit naar de verdere digitalisering van onze school. In …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Onderzoek over een divers boekenaanbod op school: Scriptieprijs Leesbevordering
De Nederlandse Sharité Severina (Universiteit van Amsterdam) ging in haar masterscriptie na hoe goed kinderen zich in het aanbod kinderliteratuur in Amsterdamse basisscholen konden herkennen. Met haar scriptie haalde ze een eervolle …
Video -
Onderzoek over lezen promoten bij beginnende leerkrachten: Scriptieprijs Leesbevordering
Hanna Van Wambeke (UGent) voerde onderzoek naar lezen promoten bij beginnende leerkrachten, en haalde hiermee een eervolle vermelding van de Scriptieprijs Leesbevordering! Ze heeft enkele tips voor leerkrachten en scholen, bekijk het in …
Video -
Fantasieverhaal: Teamoefening
Tijdens de teamoefening gaat het team samen een fantasieverhaal bedenken en vertellen door om de beurt het verhaal aan te vullen. Het is de bedoeling dat de teamleden goed naar elkaar luisteren.
Video (8)Leerkracht, Ander