-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Wil van Meeten: YouTube
Op dit YouTubekanaal van Wil van Meeten vind je video's over:
- inductiebuigen,
- verspannen,
- coquillegieten,
- horlogerie,
- ...
Naast filmpjes over de metaalindustrie bevat dit videokanaal ook filmpjes over andere technische onderwerpen.
VideoLeerkracht -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Automobielsector: Beroepen
Op deze pagina vind je acht getuigenissen van mensen die hun weg hebben gevonden in de talloze jobs van de automobielsector. De professionals getuigen over de meerwaarde van een hogeschoolopleiding in de automotive.
Video -
Duaal leren: Myth Busters
Duaal leren is alleen voor jongens. Duaal leren is alleen werken en geen school. Duaal leren is voor dommeriken. Er bestaan veel clichés over duaal leren. Deze videoplaylist ontkracht al deze vooroordelen.
Video -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Vlaggen voor vrede: Ketnet
De oorlog in Oekraïne laat ook de kinderen niet onberoerd. Daarom start Ketnet met de actie #vlaggenvoorvrede. Kinderen creëren een tekening en maken er een vlag van. Hang die vlag dan op een zichtbare plek. Via Ketnet.be en de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Koeltechnieken: Wat is dat nu juist?
Koeltechnieken, we komen er zonder het te beseffen dagelijks mee in contact. Ontdek hier wat koeltechnieken precies inhoudt.
Koeltechnieken. Het bevindt zich overal en is vaak dichterbij dan je zou denken. Denk maar eens aan je voeding, de airco in …
Video -
Aardwarmte: Mogelijkheden als energiebron
Wist je dat aardwarmte multifunctioneel is? Als de temperatuur van het ondergrondse water hoog genoeg is, kunnen we elektriciteit opwekken en gebouwen verwarmen: handig!
VideoOrganisatie, firma, vzw -
Lichamelijke aanraking: Toestemming of niet?
In dit filmpje wordt eenvoudig uitgelegd wat toestemming is. Hoe je toestemming kan krijgen en geven.
Het gaat over kinderen die zelf over hun lijf beslissen, over lichamelijke keuzevrijheid, maar ook over weerbaarheid.
Video (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner