-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Redden kleine kerncentrales het klimaat?
Marc Alexander, de spreker van deze webinar, is lid van de 11 maart beweging 2015. Deze organisatie pleit voor 100% hernieuwbare energie en ijvert voor een sociale en rechtvaardige overgang. Tijdens zijn presentatie weerlegt hij de vermeende …
Video -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
3D-animaties van technische zaken
In dit Engelstalig videokanaal worden technische zaken zoals gebouwen, skiliften, bruggen ... aan de hand van 3D tekeningen en animaties uitgelegd.
VideoLeerkracht, Ander -
Automobielsector: Beroepen
Op deze pagina vind je acht getuigenissen van mensen die hun weg hebben gevonden in de talloze jobs van de automobielsector. De professionals getuigen over de meerwaarde van een hogeschoolopleiding in de automotive.
Video -
Duaal leren: Myth Busters
Duaal leren is alleen voor jongens. Duaal leren is alleen werken en geen school. Duaal leren is voor dommeriken. Er bestaan veel clichés over duaal leren. Deze videoplaylist ontkracht al deze vooroordelen.
Video -
Erfgoed: Audiovisueel materiaal voor secundair onderwijs
Wil je aan de slag met audiovisueel materiaal voor erfgoedlessen? Op Archief voor onderwijs vind je inspiratie rond erfgoed en STEM, erfgoed en Nederlands, erfgoed en burgerschap, erfgoed en historisch bewustzijn, iedereen erfgoedt & …
Video -
Waarom rijden nog niet alle auto's op waterstof?
Waterstof is heel licht, geurloos en niet giftig. Bovendien is het een uitstekende energiedrager, een soort batterij dus, die niet vervuilt. Waarom rijden dan nog niet alle wagens op waterstof? Scheikundig ingenieur Tom Breugelmans (UAntwerpen) …
Video -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Lopen we binnenkort rond met een computer in onze hersenen?
Vroeger nam een computer een hele kamer in beslag, terwijl we er nu een in onze broekzak hebben zitten of aan onze pols hebben hangen. Kunnen we nog een stap verder gaan en lopen we binnenkort rond met een computer in onze hersenen? Als …
Video -
Circulair pixel stretch effect: Grafische ontwerptechniek
Video waarin je uitleg krijgt over het circulair pixel stretch effect, een grafische ontwerptechniek die werd ontwikkeld door ontwerper en kunstenaar Joe Cavazos.
Gebruikte afbeeldingen komen van Pexels, Pixabay en Unsplash.
VideoLeerkracht