-
dynamoPROJECT: Praktijkvoorbeeld
In dit filmpje worden drie praktijkvoorbeelden getoond met getuigenissen van leerkrachten, leerlingen en experts over de meerwaarde om via dynamoPROJECT met een kunstenaar aan de slag te gaan in de klas. De mogelijkheden zijn eindeloos: Schakel …
Video -
Is dat RAAR?: De speelkaarten van het bordspel
In deze app zitten alle speelkaarten van het bordspel Is dat RAAR?, een spel over psychische gezondheid en kwaliteit van leven. Ga spelenderwijs met elkaar in gesprek over wat je meemaakt in je leven en wat je daarbij denkt en voelt. Zo leer je …
App of software (6)Leerkracht, Ander -
Paasverhaal: Zandkunst
Dit verhaal over Pasen wordt gebracht in zandkunst. Het handelt over de geboorte, de dood en de herrijzenis van Jezus.
Video (9) -
Milieuboot: Promotiefilm
Bekijk hier wat een educatieve milieuboottocht precies inhoudt.
Video -
VRKeer: Immersief leertraject voor verkeersinzicht bij fietsers
VRkeer is een serious game in virtual reality (VR), die leerlingen van de derde graad lager en de eerste graad secundair onderwijs meer verkeersinzicht wil bijbrengen via interactieve oefeningen.
Leerlingen worden met behulp van een VR-bril en een op …
App of software -
Maak een boodschappenlijst
Maak je eigen boodschappenlijst. Tijdens het typen verschijnt er een suggestie met pictogram. Je kan de app in verschillende lesopdrachten integreren.
App of software (6)ICT-coördinator, Systeembeheerder, … -
Wat is een liefdesbrief nu ook alweer?
Jongeren schrijven vandaag de dag geen liefdesbrieven meer. Ze verkiezen de online wereld om elkaar beter te leren kennen. Daardoor gaat alles veel sneller.
Een informatieve video over de overgang van liefdesbrieven naar online …
Video -
De Amerikaanse verkiezingen uitgelegd in 60 seconden
Animatie van In60seconds waarin in één minuut de werking van de Amerikaanse presidentsverkiezingen wordt uitgelegd.
Video (9)Leerkracht -
Reclame op sociale netwerken: Sensibiliseringsfilmpje
Slechts één op de vier jongeren beseft dat sociale netwerksites persoonlijke informatie doorspelen aan bedrijven. Wetenschappers van UAntwerpen maakten een filmpje om jongeren uit te leggen hoe ze die (vaak listige) reclame kunnen …
Video (20)