-
Tim Cook, CEO van Apple: Documentaire
De video gaat over Apple, maar vooral; het gaat over Tim Cook. Zijn reis en hoe hij een erfenis naar grotere hoogten bracht dan iemand voor mogelijk had gehouden. Apple zou volledig en volkomen niet bestaan zonder Steve Jobs; en …
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Naar een geïntegreerde aanpak van het vak MEAV
Met dit onderzoek wordt er onderzocht hoe het vak MEAV geïntegreerd aangepakt kan worden. Deze aanpak zorgt namelijk voor meer diepgang, leerlingen gaan diepere verbanden leggen en er kunnen meerdere doelstellingen tegelijk gehaald worden …
ArtikelLeerkracht -
ED TV, de 100's: Didactische serie met lespakket over ondernemen
Ondernemen is niet uitsluitend voor volwassenen. Ook jongeren en jongvolwassenen kunnen vandaag de dag hun eigen business op poten zetten. Als ondernemer kan je een job creëren die volledig bij jou past! Je moet vaak problemen oplossen en …
Video -
Daniel LaBelle: De manieren waarop (2)
Dit filmpje is een leuke afwisseling als je met je leerlingen werkt rond lichaamstaal en de manier waarop we deze beïnvloeden met onze emoties binnen woordkunst-drama. Ze maken je leerlingen op een ludieke manier bewust van het feit dat je …
VideoLeerkracht -
Daniel LaBelle: Emoties uitvergroten (1)
Dit filmpje is een leuke afwisseling als je met je leerlingen werkt rond het uitvergroten van emoties binnen woordkunst-drama. Als je bijvoorbeeld werkt rond deze leermiddelen: Opwarmingsoefeningen : Mimiek doorgeven, uitbeelden en …
VideoLeerkracht -
Zelfstandig oefenen met reken- en taalvideo's van Eureka
In deze video wordt aan leerlingen uitgelegd hoe ze kunnen leren via instructiefilmpjes. Leerlingen kunnen filmpjes bekijken, meezeggen, meedoen en hun antwoorden controleren.
Video -
Formatief evalueren in talenonderwijs: Ontwikkeling toolbox a.d.h.v. een participatief onderzoek
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema evaluatie / Binnenklasdifferentiatie
In deze sessie maken deelnemers op een actieve manier kennis met hoe een participatief actieonderzoek in het kader …
Artikel (3)