-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Ames-kamer: Temple Grandin
Deze video bevat filmfragmenten uit de biopic van Temple Grandin, een autistische zoöloog. Ze wordt tijdens een lesmoment geïntrigeerd door de Ames-kamer. Deze kamer is een optische illusie waardoor zaken groter of kleiner lijken dan ze …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
DNA: Atavisme
Paleontoloog Jack Horner heeft zijn hele carrière geprobeerd om een dinosaurus te reconstrueren. Hij heeft fossielen gevonden met buitengewoon goed bewaarde bloedvaten en zachte weefsels, maar nooit met intact DNA. Daarom gebruikt hij …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Artificiële intelligentie en vreemdetalenonderwijs: Cursus
Artificiële intelligentie is meer dan ChatGPT alleen. Verschillende digitale toepassingen die nuttig zijn binnen het talenonderwijs zijn gebaseerd op AI.
Tijdens de sessie maak je kennis met drie digitale tools die je eenvoudig en gratis kan …
tot
Nascholing of activiteit -
Wetenschappen vs geluid: Muziekvideo
In deze video worden verschillende methoden getoond om geluid zichtbaar te maken, zoals het trillen van een niet-newtoniaanse vloeistof, Chladni-platen, en een staande golf waar vuur doorheen gaat.
VideoLeerkracht -
The Science Lab: Waar wetenschappen en archeologie elkaar de hand geven
Archeologie en wetenschappen gaan hand in hand: dat ontdekken leerlingen vanaf het vierde jaar in The Science Lab. Ze kruipen in de huid van de onderzoeker en de conservator door wetenschappelijk onderzoek te doen op echte archeologische objecten …
tot
Nascholing of activiteit -
Redden kleine kerncentrales het klimaat?
Marc Alexander, de spreker van deze webinar, is lid van de 11 maart beweging 2015. Deze organisatie pleit voor 100% hernieuwbare energie en ijvert voor een sociale en rechtvaardige overgang. Tijdens zijn presentatie weerlegt hij de vermeende …
Video -
Biomassa uit vernatte natuur
Biomassa uit vernatte natuur kan extra koolstof vastleggen in de bodem. Kan het via boerderijcompostering ook bijdragen aan een duurzaam businessmodel? We zoeken het uit via het Europees Interregproject Carbon Connects.
Video -
Klaar voor het middelbaar: Herhalingscursus Frans
In deze leerrijke cursus worden de belangrijkste basisonderdelen van het Frans op een speelse manier herhaald.
De cursus wordt gegeven in groepjes van vier tot acht leerlingen.
tot
Nascholing of activiteit -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator