-
The Flax: Belevingscentrum artificiële intelligentie
Flax is de afkorting voor Future Learning and Augmented Xperience, het is een nieuw belevingscentrum met het doel om de wereld te onderwijzen over de wereld van artificiële intelligentie.
Als House of Artificial Intelligence …WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Ames-kamer: Temple Grandin
Deze video bevat filmfragmenten uit de biopic van Temple Grandin, een autistische zoöloog. Ze wordt tijdens een lesmoment geïntrigeerd door de Ames-kamer. Deze kamer is een optische illusie waardoor zaken groter of kleiner lijken dan ze …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
DNA: Atavisme
Paleontoloog Jack Horner heeft zijn hele carrière geprobeerd om een dinosaurus te reconstrueren. Hij heeft fossielen gevonden met buitengewoon goed bewaarde bloedvaten en zachte weefsels, maar nooit met intact DNA. Daarom gebruikt hij …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Wetenschappen vs geluid: Muziekvideo
In deze video worden verschillende methoden getoond om geluid zichtbaar te maken, zoals het trillen van een niet-newtoniaanse vloeistof, Chladni-platen, en een staande golf waar vuur doorheen gaat.
VideoLeerkracht -
Redden kleine kerncentrales het klimaat?
Marc Alexander, de spreker van deze webinar, is lid van de 11 maart beweging 2015. Deze organisatie pleit voor 100% hernieuwbare energie en ijvert voor een sociale en rechtvaardige overgang. Tijdens zijn presentatie weerlegt hij de vermeende …
Video -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Biomassa uit vernatte natuur
Biomassa uit vernatte natuur kan extra koolstof vastleggen in de bodem. Kan het via boerderijcompostering ook bijdragen aan een duurzaam businessmodel? We zoeken het uit via het Europees Interregproject Carbon Connects.
Video -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Nitraat en grondwater
Hoe verspreidt nitraat zich in de bodem en het grondwater? En wat zijn de gevolgen? We zetten het kort voor jou op een rijtje. Dit filmpje toon kort en krachtig hoe stikstof in de landbouw terechtkomt in water.
Video -
Duurzaam waterbeheer in Vlaanderen: Water-Land-Schap
Een korte informatieve reportage over het project water + land + schap. Dit project maakt Vlaanderen bestand tegen verdroging, door te werken rond het thema water + landbouw + landschap.
Video