-
Participatie voor mensen met ernstige meervoudige beperkingen: Meedoen, meetellen, meemaken
Het is niet altijd duidelijk wat participatie van mensen met EMB inhoudt. Participatie is niet per se altijd groots en meeslepend. Het zijn vaak de kleine dingen die van grote betekenis zijn voor deze groep mensen en die ervoor zorgen dat ze …
VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Hologram: Super Mario in 3D
Je kunt een hologram maken met een plastic afgeknotte piramide en een smartphone. Deze animatie projecteert Super Mario in 3D.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
QuiverVision: Videodemonstratie
QuiverVision is een app om een kleurplaat tot leven te brengen. Meester Sander legt het volledig uit in deze video.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Trump, de NAVO en defensie: Actua-opdracht
Actualiteitsopdracht over Donald Trump, de NAVO en defensie op basis van Trumps uitspraken in verband met het uitgeven van twee procent aan defensie door de lidstaten.
Na het klassikaal bekijken van enkele korte filmpjes lossen de leerlingen …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bezoek aan Ontdeklab IKC Magenta in Delden
Meester Sander bezoekt technieklokalen en labs in Nederland. In deze video ontdek je hoe het technieklokaal of ontdeklab van IKC Magenta in Delden eruit ziet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
ZIM Editor: Coderen in ZIM via de webbrowser
Via de ZIM-code-webeditor kan je programmeren in ZIM via de webbrowser. In deze video ontdek je de evolutie van deze code-editor.
Kinderen leren programmeren via de ZIM Slate en leraren kunnen apps (zapps = ZIM apps) ontwerpen via deze …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Productie van een vouwbare smartphone: Reportage
Videoreportage over het bezoek aan een smartphonefabriek in Shenzhen in China waarbij je leert hoe vouwbare smartphones (of foldables) in elkaar worden gezet.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Het technieklokaal van Meester Sander: Videorondleiding
Ik ging op bezoek bij Meester Sander. In de school in Meppel is een technieklokaal, er worden workshops aangeboden voor kleuters en leerlingen lagere school. De workshops gaan ook door in het weekend of tijdens vakantieperiodes.
Op de …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Actua week 48 en 49
BookWidgets over de actualiteit van 27 november tot 10 december 2023. Aan de hand van verschillende filmpjes beantwoorden je leerlingen een mix van actualiteitsvragen. Het gaat zowel om invulvragen, meerkeuzevragen als om verbindoefeningen en …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator