-
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Componistenrijmpjes: Lesidee
Maak je leerlingen warm voor een aantal klassieke componisten door ze zelf rijmpjes te laten maken op de namen van de componisten waarvan ze muziek spelen of de componisten waarmee ze kennismaken in jouw les.
Een aantal voorbeelden die je …
Beeld (6)Leerkracht -
Nieuwjaar en Kerstmis: Webquest
In deze interactieve oefening zitten verschillende leergebieden verwerkt met als gemeenschappelijk thema de feestdagen Kerstmis en Nieuwjaar. De verschillende oefeningen die aan bod komen, zijn:
- een memory met vermenigvuldigingen;
- een quiz rond …
Interactieve oefening (3)Student (lerarenopleiding) -
Maaltafel van 4 en 5
Dit interactieve leermiddel is een verzameling oefeningen op de maaltafels van 4 en 5. De verschillende oefeningen die aan bod komen, zijn:
- een spelletje bingo met de maaltafel van 4 en 5;
- een memory met de maaltafel van 5;
- flashcards met de …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Beroepen: Ontdekkingsoefening
Deze interactieve oefening kan je gebruiken als je verschillende soorten beroepen wil aanbrengen op een speelse manier, dit kan in het kader van een groepswerk. De oefening bestaat uit een aantal ontdekkingspagina's waarin de volgende beroepen aan …
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding) -
Euromuntstukken herkennen: Memory
Je zoekt telkens een kaartje met een afbeelding en bijhorende woordkaartje.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Rijmwoorden ontdekken: Deel 2
Wordwall-oefening waarbij leerlingen rijmwoorden matchen.
Interactieve oefening (4)ICT-coördinator, Ander -
Match The Memory: Woordpakket 26 - Tijd voor Taal accent 2
Speel het memoryspel bij Tijd voor Taal Accent 2, woordpakket 26.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Watervoetafdruk van voeding: Match The Memory
In dit watermemoryspel match je voedingswaren met hun watervoetafdruk.
Interactieve oefening (4) -
Tuxpaint: Voorbeeld
Tux Paint is een ideaal programma om aan het werk te gaan met kinderen van elke leeftijd op de computer. Dit werkje is gemaakt door een vijfjarige kleuter op onze school.
BeeldLeerkracht -
Tegengestelden: Combineeroefening
Sleep het tegengestelde woord naast een woord uit de eerste kolom.
Interactieve oefeningLeerkracht