-
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Algemene economie: Webquest - Lift 5
De begrippen bij de eerste vijf levels van het eerste thema zijn in te oefenen via flashcards. Je vindt in deze webquest ook een kruiswoordraadsel en het spel galgje over deze begrippen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bedrijfskolom: Leerpad
Dit leerpad vertrekt vanuit de leefwereld van de leerlingen en legt gaandeweg het begrip 'de bedrijfskolom' uit. Op het einde volgt een quiz om de leerinhouden te testen.
Interactieve oefening (5)Student (lerarenopleiding) -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Soorten ondernemingsvormen: Webquest - Markt 3
Webquest gemaakt in BookWidgets in verband met soorten ondernemingsvormen.
De webquest bestaat uit vier onderdelen:
- verschil rechtspersoon - natuurlijk persoon (theorie);
- soorten ondernemingsvormen (theorie);
- kruiswoordraadsel (toepassing); …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Economische kringloop in een gesloten economie met overheid
Interactieve afbeelding over de economische kringloop met audiofragmenten die extra uitleg bevatten over de betrokken economische agenten en de verschillende relaties.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Economische kringloop in een open economie
Interactieve afbeelding over de economische kringloop met audiofragmenten die extra uitleg bevatten over de betrokken economische agenten en de verschillende relaties.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Het klimaat, de economie en de politiek
Leerpad waarbij de leerlingen nadenken over het klimaat en hun eigen gedrag.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
Groei van de wereldbevolking: Webquest
De groei van de wereldbevolking heeft al vaak tot discussies geleid. Je leert hier de visie van twee denkers kennen, die elk een verschillende kijk hebben op deze problematiek.
Gedurende deze lessenserie gaat het niet over de groei van de …
Interactieve oefening (3)Student (lerarenopleiding) -
Farmony: Serious game over duurzame landbouw
Farmony is een serious game die je in de huid laat kruipen van een Vlaamse land- of tuinbouwer. Run je bedrijf en ontdek hoe de Vlaamse landbouw steeds duurzamer wordt.
Het is een spelconcept om duurzaamheid concreet en in al zijn facetten aan bod …
App of software (3)Ander -
Spel van de Gouden Eeuw: Educatief spel
Het Spel van de Gouden Eeuw is een game voor tablets, smartphones en PC’s.
In het Spel ben jij een beginnende koopman in Amsterdam in 1594. Met eigen geld, met krediet van anderen en door een goede mix van risico en rendement kun je heel rijk …
App of software (5)Leerkracht -
Trading Game: Simuleren van een futures-uitwisseling
Dit is een geautomatiseerd handelsspel dat in de klas met enkele laptops en een lokaal netwerk kan worden gespeeld. Het simuleert de handel en het maken van een financiële toekomst op basis van de uitkomst van een eenvoudig kaartspel.
Dit kan …
Vertaald door
App of softwareLeerkracht, Ander