-
Herfst: Wat hoort niet in de rij?
Welke van de vier getoonde prenten is anders? Zoek en tik aan. De oefeningen verschijnen in opklimmende moeilijkheid.
Interactieve oefeningAnder -
Kamperen: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen rond het kampvuur?
Klik aan wat anders is. …Interactieve oefening -
Tuingereedschap: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen? Klik aan wat anders is.
Interactieve oefening -
Tuinieren: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen? Klik aan wat anders is.
Interactieve oefening -
Paashaas: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen tussen deze paashazen?
Klik aan wat anders is.Interactieve oefening -
Dieren op de boerderij: Webquest
In deze webquest vind je verschillende opdrachten die de leerlingen zelfstandig kunnen maken. Het thema is boerderij en de opdrachten bestaan uit:
- een fotoreeks waar de kinderen rond kunnen vertellen;
- twee plaatsjes waarin de leerlingen tien …
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Kerstmis, maak de tekening af: Prowise Presenter
Laat de leerlingen tekeningen afmaken in het thema Kerstmis.
Deel je scherm met de leerlingen en geef de leerlingen de tijd om de tekening(en) te vervolledigen. Bekijk achteraf samen de creaties van de leerlingen.
Interactieve oefening -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Schrijfpatronen: Prowise Presenter
Met deze schrijfpatronen oefen je met het schrijven van schrijfpatronen en het aanhouden van de juiste schrijfrichting.
Klik op de knop met het potlood en volg de stippellijnen met je vinger of met de pen van het touchscreen. De pijlen geven aan …
Interactieve oefening (13)