-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Opruimen scheepswrakken: Infografiek
Afgelopen jaar verwijderde een team van professionele duikers 8 ton aan visnetten, vislood en ander marien zwerfvuil uit het gezonken scheepswrak SS Kilmore.
Informeer je leerlingen over deze problematiek met behulp van deze informatieve zoekplaat.Beeld -
Eerste hulp bij tandongevallen: Infofiche
Deze infofiche werd opgesteld door het Vlaams Instituut Mondgezondheid en geeft aan wat je moet doen bij een gebroken of verplaatste (melk)tand.
Beeld -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Jaarlijn
Jaarlijn om in de klas op te hangen met seizoenen als achtergrond.
Beeld (10)Leerkracht -
Tijdlijn: Overzicht
Eenvoudige tijdsband om te gebruiken bij het nieuwe leerplan van MAVO.
Gekleurde versie volgt later.Beeld (7)Leerkracht -
Drank en voeding: Prijslijsten watervoetafdruk
Op deze prijslijsten zie je hoeveel water het kost om bepaalde drankjes en maaltijden te maken. Leuk om te gebruiken voor sensibilisering rond de watervoetafdruk bij schoolfeesten, recepties…
Beeld (5) -
Watervoetafdruk: Infographics
In enkele beelden geven we info over de watervoetafdruk in het algemeen, de watervoetafdruk van kledij, papier, voeding, snacks en drank en enkele tips om je watervoetafdruk te verkleinen.
Beeld (20) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
Mindmap maken bij focusthema 3 - 5 Beaufort
In bijlage een voorbeeld van een mindmap horende bij focusthema 3 van de methode Beaufort 5.
Beeld (3)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner