-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Medieval memes: Memes maken met afbeeldingen uit de middeleeuwen
Via deze website kan je memes maken door een ludieke tekst toe te voegen aan middeleeuwse prenten.
Elke prent is ook voorzien van historische context en een deskundige geeft in een filmpje meer uitleg over wat er op de afbeelding te zien is.
Website (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Meester Dennis: Digibordtools en apps
Op de website van meester Dennis vind je o.a. volgende digibordtools en apps:
- timers rond verschillende thema's (kerst, verjaardag, kabouter, ...),
- maal- en deeltafels flitsen,
- breuken visualiseren,
- bingospel,
- dobbelstenen,
- woorden met ei of …
Website (8)Leerkracht, ICT-coördinator -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
Uitgeverij Zwijsen brengt leren tot leven
Zwijsen is al ruim 170 jaar toonaangevend uitgever voor het kleuter- en lager onderwijs. De methoden van Zwijsen sluiten naadloos op elkaar aan en vormen zo een duidelijke en doorgaande lijn van 2,5 tot 12 jaar.
Op deze website vind je alle …
Website -
TerraClues: Online speurtochten
Met TerraClues kan je een online zoektocht doen. A.d.h.v. tips doorzoek je Google en Google Maps om zo tot de oplossing te komen.
Je kan bestaande zoektochten gebruiken (meestal Engelstalig), of je kan zelf een zoektocht voor je leerlingen …
Website (6)Leerkracht -
Library Thing: Maak zelf je boekenlijst
LibraryThing is een website voor het catalogiseren van boeken en een sociaal netwerk voor boekenliefhebbers.
LibraryThing helpt je om een catalogus van je boeken te maken, bijv.: boeken die je bezit, hebt gelezen, wilt lezen of boeken die je hebt …
WebsiteLeerkracht