-
VR-koffer: Immersief leren
Deze koffer bevat vier Oculus Quest 2 virtualrealitybrillen met toebehoren om in te zetten bij immersief leren (immersive learning). Via deze vorm van leren kunnen vaardigheden en ervaringen worden opgedaan in een virtuele omgeving, die …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
Can you save the world?: Social distancing game
Dit nieuw computerspel wint snel aan populariteit. Het is een online game bedoeld om kinderen te helpen om het belang in te zien van sociale afstand tijdens de coronacrisis.
De spelers moeten wegblijven van mensen in een drukke straat, …
App of software (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Leespen: Leesbegrip verbeteren
Je eigen meertalige leesassistent. Kom sneller tot meer leesbegrip, krijg hulp wanneer en als jij het wil. Gebruikers zitten zelf ‘aan het stuur’. De pen doet wat jij wil dat ze doet: voorlezen. Bevordert de versta-vaardigheid en heeft …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
BBC Micro:bit V2 GO
De micro:bit kun je nu bestellen in de Micro:bit store
De BBC micro:bit 2.0 is een kleine computer die je kan programmeren, aanpassen en bedienen om jouw digitale ideeën, games en apps te combineren met de echte wereld.
Wat is er nieuw aan de …
Fysiek materiaal -
BBC Micro:bit V2 Club: Bundel
De BBC Micro:bit Club Bundel is een geschikt pakket om met de Micro:bit te starten in het onderwijs.
De Club Bundel bestaat uit:
- 10 micro:bits;
- 10 USB kabels;
- 10 batterijhouders;
- 20 AAA batterijen;
- lesplannen kun je opvragen via de website. …
Fysiek materiaal -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
TOURtoDO: Rondleidingen maken
Met TOURtoDO kan je een rondleiding of zoektocht maken waarbij de leerlingen m.b.v. hun smartphone of tablet zelf op onderzoek uitgaan.
Je kan informatie meedelen, locaties pinnen, foto's toevoegen... Daarnaast kan je de leerlingen onderweg …
App of software (5)Leerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Music4Kids: Leren en componeren met muziek
Met de app kan je melodieën maken door muzieknoten aan te maken en naar wens te verplaatsen. Beluister keer op keer je melodie om te horen of je het mooi vindt. Verplaats de noten die je nog aan wil passen en ga gerust verder met het …
App of softwareICT-coördinator, Systeembeheerder -
Digitale vertelkiosk
De mobiele digitale vertelkiosk werd ontworpen in de vorm van een kamishibaitheatertje met een digitaal touchscreen bovenop een boekenkast. Via het touchscreen kunnen kinderen op een snelle en makkelijke manier een verhaal in een taal naar keuze …
Fysiek materiaal -
Actionbound: App voor stadsspel of schattenjacht
Discover your city! Deze slogan dekt voor een deel de lading, want met deze app kan je een stadsspel op tablet of smartphone laten spelen. Je kan met gps-functie werken of volledig offline de leerlingen opdrachten in een stad of elders laten …
App of software (7)Leerkracht, ICT-coördinator