-
Woorden met ei of ij
Je oefent de spelling van woorden met ei of ij. Sleep elk woord naar de juiste kolom.
Deze oefening sluit aan bij Kijker 3, les 16 van de methode Verrekijker 4.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Woordpakket 19 - Tijd voor Taal accent 4
Je oefent de spelling van woordpakket 19 uit de methode Tijd voor Taal accent 4.
Je oefent de spelling van woorden met -g en -ch.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woordpakket 14 - Tijd voor Taal accent 4
Je oefent de spelling van woordpakket 14 uit de methode Tijd voor Taal accent 4.
Je oefent rond woorden met een gedekte klinker in een gesloten lettergreep.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woordpakket 5 - Tijd voor Taal accent 4
Je oefent de spelling van woordpakket 5 uit de methode Tijd voor Taal accent 4.
Je oefent rond volgende spellingsmoeilijkheden:
- woorden met ei of ij;
- woorden die eindigen op -ig;
- woorden die eindigen op -enen, -elen of -eren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Staan de werkwoorden in de tegenwoordige of verleden tijd?
Je lost volgende oefeningen rond werkwoordspelling op:
- aanduiden of een werkwoord in de tegenwoordige of verleden tijd staat;
- de persoonsvorm aanduiden in zinnen;
- de stam noteren van de persoonsvorm.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Stam, infinitief en tegenwoordige of verleden tijd
Je lost volgende oefeningen rond werkwoorden op:
- aanduiden of een werkwoord in de tegenwoordige of verleden tijd staat;
- de werkwoorden aanduiden in zinnen;
- de stam en de infinitief bij elkaar zoeken;
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige tijd.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Woorden die eindigen op -lijk of -ig
Je oefent rond woorden die eindigen op -lijk of -ig. Verbind de woorden die samen horen, sleep de woorden naar de juiste zin en tik de woorden in die je hoort.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Woorden met au of ou: Sleepoefening
Au of ou? Sleep de woorden naar het juiste vak.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Woorden met p, b, t of d: Sleepoefening
Sleep de woorden naar de juiste kant. Moet er een t of een d staan? Of is het een b of een p?
Interactieve oefening (4)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Woorden met sch-, schr-, str- en spr-: Sleepoefening
Sch, schr, str of spr? Wat moet je toevoegen aan het woord? Sleep het woord naar het correcte vak.
Interactieve oefening (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Taal en spelling inoefenen: Help de dierentuin
De dieren in de dierentuin zijn ontsnapt. Door opdrachten op te lossen, kun je de ontsnapte dieren terug naar hun kooi brengen.
Je oefent op:
- onderwerp en persoonsvorm aanduiden in een zin,
- werkwoordspelling,
- woorden met open en gesloten …
Interactieve oefening (42)Leerkracht -
Spelling oefenen - Talent 4
Je oefent de spelling van woorden uit thema 7, 8 en 9 van de methode Talent 4.
Volgende spellingsmoeilijkheden worden ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige tijd,
- zinnen aanvullen met een voltooid deelwoord,
- woorden met d of t, …
Interactieve oefening (5)Andere functie