-
ZIM Chat: Online chatroom
ZIM Chat is een online reclamevrije chatroom waarin je kan babbelen met elkaar. Deze chat kan je inzetten tijdens groepsprojecten in de klas.
Als leerlingen emoji's willen gebruiken tijdens het programmeren met ZIM, kunnen ze de code achterhalen met …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Dieren in het donker: Webquest
In deze webquest leren je leerlingen over nachtdieren, meer bepaald hoe deze aangepast zijn aan het nachtelijke leven. De verschillende werkvormen die aan bod komen, zijn:
- luisteren naar een informatief filmpje, gevolgd door het oplossen van een …
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding) -
Halloweenkruiswoordraadsel
Kruiswoordraadsel rond Halloween.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Woordenschatoefening: Thema 7 - Kameleon 3
Oefening bij de woordenschat van Kameleon 3, thema 7.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Klasbord Ouderapp: Online communicatieplatform voor de eigen klas
Via de app Klasbord Ouderapp zet je een gratis interactief communicatieplatform voor de eigen klas op. Je deelt berichten, foto's, bevragingen ..., met leerlingen en ouders.
Klasbord Ouderapp maakt de communicatie leuk, makkelijk en veilig. Wat de …
App of software (7)Leerkracht -
Bezoek Hooge Cratermuseum: Verwerkingsoefening
Kruiswoordraadsel gebaseerd op algemene informatie over het museum Hooge Crater in Ieper.
Interactieve oefeningLeerkracht