-
SongR : Een lied maken met AI
Met deze online tool schrijf je Engelstalige liedjes met behulp van enkele trefwoorden.
App of softwareLeerkracht -
Interactief doolhof: Oog-handcoördinatie en muisvaardigheid
Beweeg met de muis en leidt het paarse stipje doorheen het doolhof. Vind jij de uitgang?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
MyLens: Artificiële intelligentie maakt tijdslijnen
MyLens is een gratis artificieel intelligente tool om tijdlijnen over elk onderwerp te genereren.
De AI genereert een tijdlijn met belangrijke gebeurtenissen over het gevraagde onderwerp.Bekijk dit voorbeeld over de Eerste Wereldoorlog in …
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
AIVA: Muziek maken met behulp van artificiële intelligentie
AIVA is een artificieel intelligente tool, ideaal voor klassieke en filmmuziek, waardoor het bijzonder geschikt is voor muziekeducatie en projecten.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
AI Emoji Generator: Ontwerp emoticons met AI
Met de AI Emoji Generator ontwerp je aan de hand van artificiële intelligentie unieke emoji's of emoticons. Je geeft een tekstuele prompt in en de website of iOS-app ontwerpt een emoticon volgens de opgegeven beschrijving. De ontworpen …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Suno: Liedjes maken met artificiële intelligentie
Suno is een artificieel intelligente muziektool, die zich richt op eenvoudigheid en toegankelijkheid, perfect voor docenten zonder muzikale achtergrond.
Je schrijft in een handomdraai je eigen lied om te gebruiken in de klas.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal