-
't Gebarenhutje: Vlaamse Gebarentaal voor kleuters
De Vlaamse Gebarentaal leren kennen op een boeiende en speelse manier? Het kan via ’t Gebarenhutje, de allereerste mobiele app in Vlaamse Gebarentaal voor kleuters. In de app vind je een gevarieerd aanbod aan video’s, quizvragen, een …
App of softwareLeerkracht, Ander -
TOS-check: Spraaktaaltest
Met deze app krijg je snel een beeld van de spraak- en taalontwikkeling van een kind. Er wordt kort uitgelegd wat TOS is en er staat een screening op om de vaardigheden in beeld te brengen.
App of software (3)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, Ander -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Calepino: Zelf een woordenboek samenstellen
Cursisten maken in de app op hun smartphone een eigen woordenboek. Ze maken zelf foto's en spraakopnames.
App of softwareLeerkracht -
Taalapp: Woordenboek, synoniemen, vervoegingen,
Met de Taalapp krijg je een compleet aanbod van Nederlandse woordenboeken, overzichtelijk in één app.
De app bevat de volgende woordenboeken:- vertaalwoordenboek (NL, DE, FR, EN, ES),
- puzzelwoordenboek, …
App of software (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal