-
Dierenzoo: klik + spreek en typoefening
In deze app kan je op verschillende manieren de dierennamen ontdekken. Je kan de naam beluisteren, zelf inspreken of zelf typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Beginletters herkennen: Zomerwoordenspel
Luister of kijk naar de beginletter. Klik daarna op de afbeelding die met die letter begint. Wil je het spel moeilijker maken? Verberg dan het woord. We raden je aan om deze oefening uit te maken met een Chrome-browser.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Maak een afbeeldingscompositie
Deze ZIM-app maakt het mogelijk om een compositie te maken van verschillende afbeeldingen. Je kan dieren, een kasteel, eten, een gevoel of materiaal toevoegen aan de achtergrond
- Je kan ook met blokjes torens bouwen.
- De verschillende afbeeldingen kan …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Mobiliteit: Thinglink
Dit is een interactieve plaat voor leerlingen met als overkoepelend MOS-thema mobiliteit.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten lerarenopleiding.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Mysterie in het kasteel: Zoek het schilderij
Volg de pijlen en ga in het kasteel op zoek naar het schilderij.
Met de muis of pijltjestoetsen kan je rondkijken in de 360°-afbeeldingen.
Interactieve oefening -
Dierenrijk leerpad: Educatief materiaal
Themacluster rond het dierenrijk met interactieve posters, kennisclips en verschillende soorten oefeningen over de volgende onderwerpen:
- indeling van het dierenrijk,
- gewervelde dieren,
- verschil tussen een reptiel en een amfibie, …
Interactieve oefening (8) -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal