-
Laat de tekst van een afbeelding voorlezen: Voorleesfunctie iPad
In deze video wordt getoond hoe je op een eenvoudige manier de voorleesfunctie op een iPad kunt instellen. Hierdoor kan je de tekst van een afbeelding laten voorlezen. Een handige ondersteuning voor leerlingen met dyslexie, anderstalige …
Video (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Alfabet: Tips voor een rijk aanbod bij het boek
Het boek Alfabet van Charlotte Dematons is een boek met heel veel mogelijkheden voor veel kinderen. Van woordenschat stimuleren, praten over, een verhaal maken van de dieren en dingen op de bladzijde, om de beurt iets benoemen ...
Voor een rijk …
VideoAndere functie -
SMOG: Janosch vertelt zijn dag met SMOG-ondersteuning
In deze video zie je hoe Janosch vertelt over zijn dag. Hij doet dit door gebruik te maken van SMOG. Dit staat voor Spreken Met Ondersteuning van Gebaren.
Deze ondersteunende communicatie kan je gebruiken bij anderstalige nieuwkomers en …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Veilig Leren Lezen kim-versie: Overeenkomsten met Dag Loeloe! en Dag Pompom!
Kinderen die in de tweede en derde kleuterklas gewerkt hebben met Dag Loeloe! en Dag Pompom! zullen in het eerste leerjaar heel wat herkennen in de kim-versie van Veilig leren lezen.
Ontdek in dit filmpje de overeenkomsten - de doorgaande lijn …
Video -
Ochtendritueel? Start je les onder de mangoboom.
Achteraan in de klas van juf Esnart staat een in hout nagemaakte mangoboom. Zijn takken zijn gevuld met spulletjes die de kinderen meebrengen van thuis. 'Zo heb ik superveel startmateriaal voor mijn les', vertelt juf Esnart.
Meer weten? Lees hier …
Video -
Mindmapping met kleuters: Strak plan
Snel informatie structureren, een les voorbereiden of een brainstorm in goede banen leiden? Met een mindmap kom je al ver. Maar wist je dat je ook kan mindmappen met kleuters?
Hoe dan? Klasse ging op bezoek bij de kleuters van juf Ragna in De …
Video (6)