-
Onthoudkaart schoonschrift - Sierlijk en Vlot 2
Kaart met hoofdletters, schrijfletters en leestekens tussen de schrijflijnen.
Beeld (6)Leerkracht -
Vierhoeken correct benoemen: Schema
Dit schema helpt leerlingen om de juiste naam (parallellogram, rechthoek, ruit, vierkant of trapezium) van een vierhoek te vinden.
Bron: Vierhoeken correct benoemen : Stappenplan door Annelies Lannoo
Beeld (6)Leerkracht -
Getallenlijn tot en met 100
Een getallenlijn tot en met 100. Dit kan een plaatsje krijgen aan de klaswand of gebruikt worden als individuele ondersteuning.
Beeld (6)Leerkracht -
Werkwoordenwiel
Het werkwoordenwiel wil dt-fouten verleden tijd maken. Het is een draaischijf met vier niveaus waarbij leerlingen enkele stappen volgen om bij de juiste vervoeging te komen (voor de tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord).
Fysiek materiaal (15)Leerkracht -
Braille-alfabet
Laat je leerlingen kennismaken met braille met de braille-alfabetjes van Luisterpuntbibliotheek. Op de voorkant van de braille-alfabetjes staat een leuke opdracht. Kunnen jij en je leerlingen ontcijferen wat er staat?
Fysiek materiaal -
'Een' of 'en': Hulpkaart
Hebben je leerlingen soms nog moeite met het schrijven van de woorden en en een?
Deze kaart kan hulp bieden.Een eend schrijf je met een lange ee, Gwen en Ken schrijf je met een enkele e.
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Splitsen tot 10: Regenboog
Hulpmiddel om te de splitsingen tot tien aan te leren.
Beeld (9)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Analoge klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de analoge klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (65)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Digitale klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de digitale klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (55)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Veilig Leren Lezen - kern 4: Verhaal van de week
Oefen met dit verhaal van de week de woorden uit kern 4 van Veilig Leren Lezen.
Beeld (13)Leerkracht, Ander -
Deelballon: Hulpmiddel bij cijferend delen
Welke stappen moet je nu ook alweer uitvoeren bij een staartdeling? En in welke volgorde?
Dit ballonmannetje vormt een geheugensteuntje hierbij.Eerst moeten ze delen (de ogen), daarna moeten ze de uitkomst terug vermenigvuldigen (de neus), ze …
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Positieschema voor geldrekenen
Hulpmiddel voor geldrekenen, waarbij de euro's en de eurocenten gekoppeld worden aan T en E.
Beeld (59)Leerkracht