-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
E-mailfooter Codefestival en EU Code Week
Promoot jij ook het Codefestival en de EU Code Week? Gebruik onze e-mailfooter in jouw e-mailhandtekening en zet de EU Code Week mee in de kijker.
Beeld -
Start to Scratch: Leerpad CodesCool
Met dit leerpad van de Odisee hogeschool ga je zelfstandig aan de slag. Je leert werken met Scratch en verkent de basisblokken en handelingen.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Probeer gratis onze STEM en educatieve robotica kits uit
Je krijgt, als leerkracht, gedurende twee weken een gratis proefperiode voor onze STEM en educatieve robotica kits.
Ga naar onze website voor meer informatie.
Fysiek materiaal -
Minecraft: De ontwerper
Door het slepen van de codeerblokken navigeer je Alex of Steve door de gesimuleerde wereld van Minecraft. Als je succesvol bent, kun je aan het einde van dit Hour of Code zelfs wezens spawnen en ze laten doen wat je maar wil.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De avonturier: Minecraft
Als je het leuk vindt om te bouwen in Minecraft, ben je hier aan het juiste adres. Je gaat op avontuur in grotten om te zien wat er te vinden is. Je leert lussen gebruiken om alle basismaterialen in de nieuwe wereld te kunnen plaatsen.
Je maakt je …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De aquatische reis: Minecraft
Welkom, avonturier! Om de aquatische reis te voltooien, moet je een reeks puzzels oplossen met behulp van code. Wie weet wat je tegenkomt langs deze mysterieuze waterwegen?
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De heldenreis: Minecraft
Om deze Hour of Code-uitdaging te voltooien, moet je code schrijven om de agent te programmeren. Ruim de obstakels op je pad op, zodat je de items kunt ophalen die je nodig hebt voor je reis.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Disney Infinity Play Lab: Leer programmeren
Met Blockly laat je Hiro, Baymax, Rapunzel en de prinsessen van Frozen bewegen, verdwijnen, geluiden maken, punten scoren of zelfs ijs en glitters strooien. Je kan ook een eigen verhaal of spelletje maken in Disney Infinity Lab.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw