-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
WebTinq: Websites bouwen
WebTinq is een online HTML-editor voor kinderen. Leerlingen kunnen er webpagina's mee bouwen én publiceren. Een handige website-editor om leerlingen met echte code in html, css of js met mappenstructuur uit te leggen, zonder …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Book Creator: Maak je eigen digitale boek
Met deze app kunnen kinderen hun eigen boeken maken. Je kan zelf foto's uploaden, tekst toevoegen, een klas aanmaken en elkaars boeken bekijken.
App of software (3)Leerkracht -
Probeer gratis onze STEM en educatieve robotica kits uit
Je krijgt, als leerkracht, gedurende twee weken een gratis proefperiode voor onze STEM en educatieve robotica kits.
Ga naar onze website voor meer informatie.
Fysiek materiaal -
Groenten: Woordenschatoefening
Met deze flashkaarten en oefensets met afbeeldingen en benamingen oefen je de meest voorkomende groenten in België.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Draaikaartjes ICT-woordenlijst
Vertaal het Engelse ICT-begrip en denk na over de Nederlandse vertaling. Als je de flashcard omdraait zie je de vertaling.
Interactieve oefeningLeerkracht -
VEX 123: Educatieve programmeerbare robot
VEX 123 is een interactieve programmeerbare robot. Hij brengt STEM, computerwetenschap en computationeel denken van het scherm naar de echte wereld voor kleuters en leerlingen op de basisschool.
De 123 robot kan je op drie unieke manieren …
Fysiek materiaal -
Taskade: Online werkruimte
Gebruik Taskade als uw externe teamwerkruimte om sneller en slimmer te werken. Maak realtime takenlijsten en workflows met geïntegreerde videochat in één eenvoudige tool. Het is eenvoudig, flexibel en leuk.
Taskade is de externe werkruimte om …
Vertaald door
App of software -
Windows Live Writer: Blogsoftware
Start je met je leerlingen een klas- of vakblog? Installeer dan Windows Live Writer op je pc om tekstjes te schrijven, foto's toe te voegen en te publiceren. Nadat je de configuratiewizard hebt doorlopen, werkt het programma naadloos samen met …
App of softwareSchool/onderwijs -
Kano: Een computer in een kit
Kano is een computerbouwpakket gebaseerd op de Raspberry Pi mini-computer. Met het Kano bouwpakket kan je een computer in elkaar steken alsof je met Lego speelt. Kinderen leren er op een speelse manier de basisbegrippen over de computer en …App of softwareAndere functie