-
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Probeer gratis onze STEM en educatieve robotica kits uit
Je krijgt, als leerkracht, gedurende twee weken een gratis proefperiode voor onze STEM en educatieve robotica kits.
Ga naar onze website voor meer informatie.
Fysiek materiaal -
Groenten: Woordenschatoefening
Met deze flashkaarten en oefensets met afbeeldingen en benamingen oefen je de meest voorkomende groenten in België.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Aardbevingen: Verwerking
Toets/ oefening met Google Formulieren bij het lespakket aardbevingen (Jeugd Rode Kruis)
Interactieve oefening (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Malariaspot
Een serious game om meer zicht te krijgen op de mondiale problematiek van malaria.
App of softwareLeerkracht -
Cargo-Bot: Programmeren met de iPad
Een puzzelspel dat een robot leert om dozen te verzetten. Aan de hand van dit spel leren kinderen de basis van coderen.
App of software (4)Leerkracht -
Wordfeud: Digitale Scrabble
Wordfeud is een social game. Op je smartphone of tablet speel je het gekende woordspel Scrabble met je vrienden van op sociale media of zelfs met eender wie. Waarom dan niet met je klasgenoten in hoekenwerk of als beloning? De duur van het spel maakt …
App of softwarePedagogisch begeleider, Ander -
Laat jouw beeldscherm ook sporen na?: Lespakket
Met de invoering van de eindtermen ICT in het basisonderwijs en de eerste graad van het secundair onderwijs, is een toenemend gebruik van beeldschermen in de klas- en schoolomgeving niet meer weg te denken. Met computers, tablets, digitale lesborden, …
Fysiek materiaal (8)Organisatie, firma, vzw