-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Leer je kind programmeren met Scratch! - Roadbear Studios
Programmeren voor kinderen, een hot topic. Veel ouders willen graag dat hun kind op een soort van programmeercursus gaat. De programmeerklasjes voor kinderen schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond.
De eerste onderzoeken naar of alle …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator -
Laptopbeleid
Dit is ons beperkt beleid voor het gebruiken van laptops in onze derde graad.
Er werd gebruik gemaakt van het Afwegingskader laptopbeleid om tot dit resultaat te komen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Gevoelsmeter in het Frans
Via deze Franstalige gevoelsmeter kunnen leerlingen aangeven hoe ze zich voelen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Laptopcharter
Dit charter bevat de gemaakte afspraken tussen de leerlingen en de leerkracht in verband met het gebruik van de laptops op school.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Feedback bij de proeven van december
Dit document kan je gebruiken als feedback bij de proeven van december. Je kan er op aanduiden welk leerstofonderdeel goed gekend is en wat de werkpuntjes zijn.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Weekplanning in Excel: Sjabloondocument
Eenvoudig opgemaakt Excelbestand met een weekplanning voor de eerste periode van het schooljaar tot aan de herfstvakantie.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
Learning Bridge 2.0: Project InnoVET XR
Het is niet altijd gemakkelijk om de leerlingen goede EHBO vaardigheden aan te leren. Via dit project kunnen leerling in een veilige virtuele omgeving deze skills leren kennen en zelfstandig inoefenen met een evaluatie op het einde van de rit. …
Artikel -
DOOZ, Didactisch Opleidingsmateriaal ter Ondersteuning van toekomstige Zorgverleners: Project InnoVET
Met het project DOOZ werd ingezet op het ontwikkelen van deelbaar lesmateriaal bij diverse innovatieve toepassingen uit de zorgsector. Hiermee wordt aan verschillende doelen gewerkt: de materialen zullen worden ingezet in het trainen van …
Artikel -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Code Week-ambassadeurs Nicky en Evelien klaar voor uitdagende opdracht: Interview
Het burgerinitiatief EU Code Week promoot tal van activiteiten rond programmeren en digitale vaardigheden. In ons land nemen tientallen organisaties deel om coderen op een leuke, aantrekkelijke manier voor jongeren bereikbaar te maken. De EU …
Artikel