-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Today's Teaching Tools: Online cursussen en digitale tools
Today’s Teaching Tools is een gratis ontwikkelplatform voor en door docenten. Werk aan jouw professionalisering op het gebied van digitale geletterdheid, digitale didactiek en
mediawijsheid door middel van praktische online cursussen …WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMpedia Education: Lesmateriaal en projecten voor STEM
STEMpedia helpt leerlingen en leerkrachten op een interactieve manier leren over kunstmatige intelligentie, machine learning, Python en robotica. De website bundelt een grote hoeveelheid aan projecten en leermiddelen over coderen en …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
Studie-uren in de tweede graad A-finaliteit, wat doe je ermee?: Lesidee
Op deze blog vind je het artikel terug over het project Studie-uren in de tweede graad A-finaliteit, wat doe je ermee? Daarin lees je alles over de databank die in BookWidgets opgezet werd waarin leerkrachten kunnen samenwerken aan webquests om in …
WebsiteStudent (lerarenopleiding) -
CodeGuppy: JavaScript voor jongeren
CodeGuppy is een volledig gratis codeerplatform. Je leert er coderen met JavaScript.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Smart met geld: Geldzaken eenvoudig verklaard
Met Smart met Geld leren je leerlingen hoe ze beter met geld kunnen omgaan. Hierdoor krijgen ze meer grip op hun uitgaven. Door de praktische aanpak met videofragmenten en vragen wordt de weerbaarheid van deze jongeren vergroot.
De website …
Website (5)Leerkracht, Ander -
Snap je geld!
Op deze website leer je omgaan met geld. Je kunt er achter komen hoeveel je al van geld weet en leren hoe je spaart en hoe je een administratie bijhoudt. En je krijgt tips over lenen, hulp vragen en hoe je goedkoper kunt leven.
Tijdens het oefenen zal …
Website (4)Leerkracht, Ander -
CiSTEM²: Samenwerkingsplatform
CiSTEM² is een Engelstalig online platform waarop STEM-leerkrachten met verschillende achtergronden samen kunnen werken aan geïntegreerde STEM-projecten. Dit platform vertrekt vanuit de eindtermen en een reële uitdagingen, die …
WebsiteAndere functie -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal