-
Puzzelmaker: ZIM
Voeg een afbeelding toe en verdeel het in rijen en kolommen. Zo ontwerp je snel je eigen thematische puzzels. Je lost je puzzel op door de puzzelstukken naar hun juiste plaats te slepen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (7) -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
De cybersafe
In De Cybersafe, de zoektocht naar Renée leggen leerlingen uit het zesde leerjaar een denkbeeldige weg af doorheen de cyberwereld. Onderweg worden ze geconfronteerd met verschillende thematische vraagstukken rond veilig internetten. Het spel …
Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Gek van mezelf: Het mentale gezondheidsspel
Praten helpt! Helaas ligt de drempel om een gesprek over mentale gezondheid te beginnen vaak heel hoog.
Gek van mezelf is een kaartenspel uitgebracht door auteur en documentairemaker Alwin Ritstier, die vooral bekend is voor zijn Youtubekanaal Vet …
Fysiek materiaal -
Probeer gratis onze STEM en educatieve robotica kits uit
Je krijgt, als leerkracht, gedurende twee weken een gratis proefperiode voor onze STEM en educatieve robotica kits.
Ga naar onze website voor meer informatie.
Fysiek materiaal