-
Belgium for dummies: Luisteroefening
In deze BookWidgets wordt de Belgische staatsstructuur uitgelegd in een humoristisch YouTubefilmpje van vier minuten met tussendoor pauzes om vragen te beantwoorden. Leerlingen kunnen de stukjes telkens opnieuw afspelen om gericht alle …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Gender Adventure: Game
Gender Adventure is een kort digitaal spel dat gaat over gendergelijkheid en genderdiscriminatie op openbare plaatsen. Het spel zelf bestaat uit drie minigames, die elk een rol spelen in het bredere verhaal van gendergelijkheid en …
Interactieve oefening (3)Leerkracht, Ander -
Kloklezen: Zeg en teken de tijd
Klik op nieuwe tijd om een nieuwe tijd in te stellen. Nu heb je 2 mogelijkheden:
- klik en luister naar zeg de tijd en noteer de tijd digitaal. Daarna controleer je door op teken de tijd te klikken. Je hebt dus een kladblad en een potlood …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Kloklezen oefenen: Scratch
Klik op de gele knop en verwoord hoe laat het is.
Klik daarna op de groene knop om het juiste antwoord te horen.Met de pijltjes kan je de volgende niveaus instellen:
- uren,
- halve uren,
- kwartier,
- blokken van 10 …
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Wet van Hooke: Demonstratie
Een applet in GeoGebra waarmee je de wet van Hooke kan demonstreren.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Ariadne: Databank familiekunde
Deze databank bevat genealogische informatie uit een ruime waaier van bronnen, zoals doop-, trouw- en begraafregisters, akten van de burgerlijke stand, naamindices op genealogische en heemkundige tijdschriften, catalogi van genealogische …
Website -
Vallende kogel: 3D-applet
Simulatie van een vallende kogel.
Een kogel kan van een vrij instelbare hoogte worden losgelaten. De tijd van loslaten tot het neerkomen op de tafel wordt gemeten.
Er is een keuze uit drie kogels met verschillende massa.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Extremumprobleem: Visualisatie twee koorden (2)
Visualisatie van een extremumprobleem uit de fysica. Het probleem kan handmatig (evt. klassikaal) opgelost worden of met ICT.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Extremumprobleem: Visualisatie twee koorden (1)
Visualisatie van een extremumprobleem uit de fysica. Het probleem kan handmatig (evt. klassikaal) opgelost worden of met ICT.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Open AGH: Poolse leermiddelendatabank
Op deze Poolse leermiddelensite vind je cursussen, testen, oefeningen, presentaties en simulaties voor verschillende vakken. De leermiddelen zijn gemaakt door leerkrachten of door studenten van de universiteit.
De site richt zich vooral op de …
WebsiteLeerkracht -
The Concord Consortium: Revolutionary digital learning for science, math and engineering
Een databank aan STEM-leermiddelen, vergelijkbaar met alternatieven op Kiezen voor STEM.
Je kan filteren op:
- STEM-vakken;
- onderwijsniveau.
WebsiteLeerkracht -
Wolfram|Alpha: Computationele zoekmachine
De introductie van Wolfram|Alpha definieerde een fundamenteel nieuw paradigma voor het verkrijgen van kennis en antwoorden - niet door op internet te zoeken, maar door dynamische berekeningen uit te voeren op basis van een enorme verzameling …
WebsiteLeerkracht