-
Bee-Bot: We maken ons dorp
Als ICT coördinator van onze school heb ik samen met de directeur een doorlopende lijn proberen te maken voor STEM en leren programmeren.
Er zijn een aantal jaren over gegaan om tot dit resultaat te komen. Ik deel dit filmpje graag met anderen …
Video (6)Leerkracht -
ICT geïntegreerd in de dagelijkse klaspraktijk
Inleiding
De school in dit praktijkvoorbeeld heeft een uitgesproken visie op ICT in het onderwijs. ICT-integratie is in deze leefschool iets dat vanzelfsprekend gebeurt in de dagelijkse klaswerking. Vooral het zelfsturend leren met behulp van ICT en …
Video (3)School/onderwijs -
ICT-beleid binnen een scholengemeenschap
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld wordt het traject toegelicht dat een scholengemeenschap bewandelt om tot een gezamenlijk ICT-beleid te komen. Vijf scholen binnen de scholengemeenschap nemen een voortrekkersrol op zich. Zij vormen een …
VideoSchool/onderwijs -
Een systematische aanpak van ICT-integratie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld is te zien hoe ICT op een systematische wijze kan worden geïntegreerd. De basisschool werkt via een systeem waarbij de ICT-coördinatoren elke maand en per leerjaar digitale leermiddelen aanbieden die …
Video (3)School/onderwijs -
Nascholingstraject Ge zijt zelf competent: Traject drama beeld in academie Mechelen
Dit traject in de academie van Mechelen was een samenwerking tussen een docent drama en een docent beeld. De doelstelling was om tussen hun leerlingen een ontmoeting plaats te laten vinden. Het experiment werd verdeeld over twee lessen. De eerste …
Video -
Nascholingstraject Ge zijt zelf competent: Schimmenspel academie Eeklo
Deze film kadert in het traject ARTuur met de academie van Eeklo. ARTuur is een project dat reeds bestond voor het nascholingstraject. Het is een interdisciplinair lessenpakket voor zes-zeven jarigen waarbij telkens twee leerkrachten …
Video -
Nascholingstraject Ge zijt zelf competent: Concert piano en gitaar academie Vilvoorde
Deze gemonteerde film geeft een beeld van het concert gitaar en piano onder respectievelijke leiding van Nele De Boos en Cécile Bublot die met hun leerlingen interdisciplinair aan de slag gingen. Pianoleerkrachte Cécile Bublot werkte …
Video