-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Audiovisueel lesmateriaal verkiezingen 2024
Op deze pagina verzamelen we een pak audiovisueel lesmateriaal van Het Archief voor Onderwijs waarmee je jouw klassen wegwijs maakt doorheen het feest van de democratie. Ze wordt in aanloop naar de verkiezingen regelmatig bijgewerkt.
Wij schuiven …
ArtikelNieuw -
Meer muziek in de klas met artificiële intelligentie
Kunstmatige intelligentie als je eigen onderwijsassistent, die helpt om de klasdynamiek te verbeteren en de leerervaring te verrijken. In dit blog bespreken we een aantal AI-tools die je kunnen helpen om liedjes te maken voor je …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Vijverbiotoopstudiekoffer
Je leerlingen determineren waterplanten en -dieren Daarnaast onderzoeken ze de kringloop van het water en de waterkwaliteit.
Dit veldstudiemateriaal nodigt je leerlingen uit om zelfstandig veldwerk te doen:- schepnetten,
- loepen,
- petrischaal, …
Fysiek materiaal -
Energierugzak
Zijn er energievreters op jouw school? Laat je leerlingen op speurtocht gaan om het sluipverbruik, de verlichting of de verwarming in het klaslokaal te onderzoeken. Met de meetinstrumenten van de rugzak lichten je leerlingen het energieverbruik …
Fysiek materiaal -
Vier Halloween activiteiten voor Google
Eric Curts deelt enkele leuke Halloween ICT-opdrachten die met behulp van Google kan realiseren. Hij deelt ook de sjablonen om mee aan de slag te gaan.
Artikel (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Cardgo: Educatief kaartspel over de werking, economie en beroepen van de haven
Cardgo laat je leerlingen spelend én lerend binnenkijken in het havengebied. Ze ervaren de impact van de haven op hun leefwereld. Voortaan geen klassieke voorbereidingsbundel meer als instap in het thema haven, maar wel een educatief …
Fysiek materiaal -
STEM-kit voor projecten
STEM op een aantrekkelijke manier en op het niveau van je leerlingen onderwijzen is dankzij de STEM-kit kinderspel.
De STEM-kit is een handige doos waarin het materiaal zit voor vier projecten. De projecten sluiten aan bij technologie en engineering. …
Fysiek materiaal -
Bewerk je selfies met de AI foto-apps Lensa en Dawn
Lensa en Dawn zijn twee AI-apps die mega hot zijn. Met kunstmatige intelligentie kun je in allebei de apps avatars maken van je selfies, waardoor het lijkt alsof je foto is gemaakt door een grafisch ontwerper. Supervet natuurlijk. Maar, de apps …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Grafieken maken: Hoe doe je dat en wanneer gebruik je welke soort grafiek?
Artikel waarin verschillende soorten grafieken worden besproken en wordt uitgelegd welke grafiek je best gebruikt in welke situatie. Ook het gebruik van de X- en Y-as komt aan bod.
Artikel