-
Digitale rubric: Spreekopdracht evalueren - Campus Nederlands 4
Met deze digitale rubric evalueren de leerlingen hun eigen presentatie (gemaakt op basis van de criteria bij Campus 4, Deel 4, les 23: presentatie van de mythe).
Mogelijke praktische uitvoering in de klas: De leerlingen voeren hun presentatie uit voor …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Auteur Nederlands: Leerkracht gezocht
WeZooz NV is de organisatie achter Lernova educatieve uitgeverij, vroeger gekend als Digitale Methode en WeZooz Academy en maakt deel uit van Signpost NV, marktleider in ICT-oplossingen voor het onderwijs. In 2020 lanceerden we met Digitale Methode …
Aankondiging -
E-mail schrijven: Zelfevaluatie
In deze oefening maken de leerlingen een zelfevaluatie en -reflectie van een eigen geschreven e-mail. Deze oefening kan ook met een partner samen ingevuld worden (peer-evaluatie). De criteria staan uitgeschreven in een rubric en zijn gebaseerd op …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Werelddierendag: Actualiteitsopdracht
Opdracht begrijpend lezen over Werelddierendag. De leerlingen lossen vragen op bij de artikels van Nieuwsbegrip over Werelddierendag.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Aardbeving in Marokko: Begrijpend lezen actua
Begrijpend lezen bij een artikel over de zware aardbeving in Marokko.
Het lesmateriaal van Nieuwsbegrip werd in een BookWidgets gegoten.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Evras: Actualiteitsopdracht
Begrijpend lezen bij een actueel artikel over Evras.
De leerlingen krijgen een artikel te zien van VRT over de misverstanden rond Evras en moeten hier vragen over oplossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Modaliteiten in de krant: Oefening
Dit is een BookWidgets met een extra oefening over modaliteit, specifiek gelinkt aan modaliteit in kranten. Het gaat enkel over (on)zekerheidsmodaliteit en gevoelsmodaliteit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Omgaan met veranderingen: Reflect gevoelsmonster
Deze quiz gaat over omgaan met veranderingen. Zijn er veranderingen die je in het begin eng vond, maar waar je nu van houdt?
Interactieve oefening -
Woedebeheersing: Reflect gevoelsmonster
In deze quiz denk je na over wat boosheid is. Je denkt ook na over wat je rustig kan maken als je boos bent.
Interactieve oefening (3) -
Dankbaarheid: Reflect gevoelsmonster
Je denkt na over waar je dankbaar voor bent (in de natuur, op school, in de jeugdbeweging ...).
Interactieve oefening -
Omgaan met stress: Reflect gevoelsmonster
Deze quiz gaat over stress. Welke situaties zorgen er voor dat je stress ervaart? Wat doet stress met jou?
Interactieve oefening (3) -
Empathie in de klas: Reflect gevoelsmonster
Via deze quiz ontdek je wat empathie is.
Je geeft ook antwoord op volgende vragen:
- Voelde je je al eens gekwetst?
- Hoe kan je er voor zorgen dat iemand anders zich gewaardeerd voelt?
Interactieve oefening