-
Brush Ninja: Digitale creativiteit
Brush Ninja biedt creatieve online tools aan. Zo maak je in een handomdraai online kunstwerkjes:
- geanimeerde gif's;
- teken en schilder online;
- codeer een kunstwerk;
- emojikunst;
- fotocollages;
- een stripverhaaltje.
App of software (4)Leerkracht, Pedagogisch begeleider -
MyLens: Artificiële intelligentie maakt tijdslijnen
MyLens is een gratis artificieel intelligente tool om tijdlijnen over elk onderwerp te genereren.
De AI genereert een tijdlijn met belangrijke gebeurtenissen over het gevraagde onderwerp.Bekijk dit voorbeeld over de Eerste Wereldoorlog in …
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
ZIM Emojitool: Ontdek de code van een emoji
Iedereen kent en gebruikt emoji's. Het wordt nog interessanter als je uitlegt hoe je de code van een emoji kan gebruiken in een app.
Ik ontwikkelde samen met ZIMjs.com/kids deze emojitool. Zo kan je onmiddellijk de code kopiëren naar andere …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
PictoBlox: Grafisch coderen
PictoBlox is een op blokcode gebaseerde educatieve tool voor beginners met hardware-interactiemogelijkheden voor opkomende technologieën zoals robotica, AI en machinaal leren die het leren coderen leuk en boeiend maken.
Je kan ook met de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Google Presentaties: Online presentatiemaker
Maak en presenteer online spreadsheets en werk in realtime en vanaf elk apparaat samen.
Google Presentaties is handig verbonden met de andere Google-apps die je gebruikt, zodat je tijd bespaart. Sluit diagrammen van Google Spreadsheets in of …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Prezi Next: Presentaties maken
Prezi Next is een online tool om presentaties mee te maken. Je start met een template waarop je de informatie gaat ordenen in topics en subtopics.
Topics tonen de hoofdpunten, en met subtopics kan je details toevoegen die je al dan niet toont aan je …App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Flowgorithm: Leer programmeren
Deze online cursus biedt een introductie tot programmeren door middel van basisconcepten zoals algoritmes, variabelen, loops, condities en functies, zonder het gebruik van een specifieke programmeertaal. In plaats daarvan maakt het gebruik van …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
AI: Test of je de machinevertalingen kan herkennen!
Wist je dat we online en in het dagelijks leven heel vaak te maken krijgen met machinevertalingen? Dankzij artificiële intelligentie zijn deze vertalingen steeds moeilijker te onderscheiden van vertalingen gemaakt door mensen. Maar toch …
Interactieve oefening -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (2)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Deze les gaat over schaatsen met oefeningen over:
- De Elfstedentocht,
- Schaatsen met Elsa en Anna (coderen).
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Opgelicht online: Kijkopdracht
Bookwidget met vragen over de Pano-reportage van 24 maart 2021: Opgelicht online. De reportage gaat o.a. over phishing.
Interactieve oefening (17)Leerkracht -
ZIM Kids: Creatief coderen voor kinderen
Op deze website leren kinderen programmeren in Javascript. Je vindt er speciaal voor kinderen ontworpen tutorials. ZIM is een open source JavaScript Canvas Framework waarmee je o.a. spelletjes, apps en sites kan programmeren.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator