-
Kennismakingsspelletjes voor de bijles Frans, Engels, Spaans of Duits
Bij taallessen is het raadzaam om voor de inhoudelijke start informeel gedurende een halfuurtje kennis te maken via een spel. Zo is het ijs meteen gebroken. In dit artikel vind je naast de Nederlandse versie van het …
Artikel (3) -
Het Europees Referentiekader voor de Talen: Wat is het?
Bekijk de animatie over het ERK om snel een overzicht te krijgen van de structuur en de inhoud van het ERK.
Het Europees Referentiekader voor de Talen (ERK) koppelt de taalvaardigheid in een vreemde taal aan zes beheersingsniveaus, oplopend van A1, A2 …
VideoLeerkracht -
Alles Klar! Modular: Auteur aan het woord
In deze video geeft een auteur uitleg over de methode Duits Alles Klar! Modular.
Op de website kan je de leerwerkboeken digitaal doorbladeren.
Video -
Leerlingen motiveren om een taal te leren
Ken je het? Leerlingen die schroom hebben of angstig zijn om te praten voor de klas. Hoe kunnen wij deze leerlingen helpen?
Dat kan door het inzetten van technologie zoals de iPad.
Het doel is niet het gebruiken van een iPad maar wel hoe stimuleren …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Podcasts in de klas
Online artikel over hoe je podcasts in de klas kan gebruiken en voorbeelden van enkele interessante om te volgen.
Breed inzetbaar, niet enkel voor leraren Engels.
ArtikelLeerkracht, Ander -
Boost je vreemde talen met Netflix
Blogpost waarin wordt uitgelegd hoe Language Learning with Netflix werkt.
Via deze extensie kun je in een Chrome-browser ondertitels op Netflix in twee talen afspelen en woordenschat in de vreemde taal opzoeken.
Artikel (5)Leerkracht, Ander -
Waarom is een Duitse vamp mannelijker dan een Vlaamse?
Het valt te betwijfelen of een specialist Duitse taalkunde kan uitmaken of Duitse vampen vaker een snor hebben, ongegeneerd aan hun geslacht krabben of liever een trainingspak dragen dan een sexy kleedje. Wat ze wel kan doen, is het …
Video -
7. Vertaaldiensten: Digitale leermiddelen secundair
De eindtermen leren leren bevatten volgende doelstelling: 'De leerlingen kunnen diverse informatiebronnen en –kanalen kritisch kiezen en raadplegen met het oog op te bereiken doelen'. Op het internet zijn tal van woordenboeken en …ArtikelLeerkracht