-
Snijsjabloon voor pinguïn: STL-file
Deze stl-file print een sjabloon waarmee men afbeeldingen op een karton (bij voorkeur <2mm dikte) kan overbrengen.
Indien deze vormen dan uitgeknipt, gestapeld en vastgelijmd worden bekomt men (met enige verbeelding) een pinguïn in …Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Bad News: Game over desinformatie
In Bad News kruip je in de huid van een nepnieuwsmaker. Je mag alle schijn van ethiek laten vallen en in plaats daarvan het pad van een echte mediamagnaat zonder geweten volgen. Hou wel een oog op je volgers en geloofwaardigheidsmeters. Aan jou de …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
All Ten: Interactieve cijferpuzzel
All Ten is een wiskundige puzzel waarbij met vier gegeven cijfers alle getallen van 1 t.e.m. 10 gevormd moeten worden door gebruik te maken van +, -, x, : en haakjes. Dagelijks verschijnen vier andere cijfers.
Met deze oefening kan de volgorde …Interactieve oefeningLeerkracht -
Les couleurs: Memory
Memory die je in twee teams kan spelen om de kleuren in te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Le verbe avoir: Flitskaarten
Drie flitskaarten met de vervoeging in het enkelvoud van het werkwoord avoir in de indicatif présent.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Virtuele rondleiding GameZone op school: CoSpaces Edu
Het doel van deze site is om de leerlingen hun eigen 3D games te promoten door middel van een virtuele rondleiding door de school. Ze verzamelen de QR-code/deelcode, informatieve tekst van het spel en maken ergens in de school een AR video opname …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (7) -
Lightbox: STEM-project
In dit STEM-project worden leerlingen uitgedaagd om een oplossing te ontwerpen voor de ondersteuning van mensen met neurale aandoeningen tijdens hun revalidatie. Ze leren over het zenuwstelsel, reflexen en trainen reactiesnelheid door het …
Downloadbaar lesmateriaal -
De incubatiekamer: STEM-project
In dit STEM-project worden je leerlingen uitgedaagd om te onderzoeken wat er gebeurt wanneer voedsel slecht wordt en welke factoren dat proces beïnvloeden. Ze ontwerpen en bouwen daarvoor een incubatiekamer waarbij ze de temperatuur, warmte …
Downloadbaar lesmateriaal -
Le verbe devoir: Memory
Memoryspel om de vervoeging van het werkwoord devoir in de indicatif présent op spelende wijze te laten inoefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Un-Dough!: Google Arts & Culture Experiments
Generatieve AI heeft de wereld veranderd in kleurrijk deeg! Hoeveel culturele monumenten kun jij ontdekken?
Het experiment maakt gebruik van Google AI om monumenten in plasticine-stijl te maken. Een diepte- en opvallendheidsmodel wordt gebruikt om het …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5)