-
Smartify: Beeldherkenning voor kunstwerken
Met deze app voor beeldherkenning scan je kunst in musea zoals muziek met Shazam en krijg je er meer info over.
Hoe werkt het?
- Richt de camera van je telefoon op een schilderij in een museum en je krijgt er meer informatie over. Je krijgt niet …
App of softwareLeerkracht -
Play a Kandinsky: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je experimenteren met muziek aan de hand van kleuren en vormen binnen de werken van Kandinsky. Hoe zou het zijn als je, net als Kandinsky bij elke kleur of vorm een geluid of muziekfragment zou horen?
De …
Interactieve oefening (12)Leerkracht -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tayasui Sketches: Tekenen op je tablet
Met deze tekenapp kun je gemakkelijk schetsen maken, of ze uitwerken tot een prachtige tekening.
App of softwareLeerkracht -
Antwerpen: Gedigitaliseerde prenten
Deze website van de Universiteit van Antwerpen ontsluit een aanbod van meer dan duizend gedigitaliseerde prenten uit de vijftiende tot eenentwintigste eeuw. Het gaat onder meer om gravures, houtsneden, etsen en litho’s, maar ook …
WebsiteLeerkracht -
Autodesk SketchBook
Autodesk SketchBook is een intuïtieve schilder- en tekenapp en maakt van je tablet een digitaal schetsboek. De tools ontworpen voor (professionele) kunstenaars, illustratoren en ontwerpers zijn vrij eenvoudig te gebruiken met de vingers …
App of softwareAndere functie