-
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Gemeentehuis en bib van Oostkamp: Info opzoeken
Surf naar de website van het gemeentehuis en de bib van Oostkamp. Beantwoord meerkeuzevragen over info die op beide websites terug te vinden is.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Michelangelo: Leerpad
Op deze website vind je een muzische les over Michel Angelo. De leerlingen werken met Ipads in hoekenwerk en komen via interactieve oefeningen alles te weten over deze kunstenaar. De verschillende hoeken die aan bod komen, zijn:
- Wie is …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Helden doorheen de geschiedenis: Webquest
Via deze webquest doen leerlingen onderzoek naar volgende helden uit de geschiedenis:
- Herakles;
- koning Arthur;
- uitvinders in de twintigste eeuw.
Ze gaan ook op zoek naar helden en schurken in stripverhalen.
Er zit ook een programmeeropdracht in …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Piratenschat: Hour of Code
In deze educatieve game ga je als piraat op zoek naar de schat. Codeer de juiste weg en open de schatkist.
Het spelletje is gemaakt in CoSpaces.io, daardoor is het mogelijk om in 3D te spelen.Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Blind leren typen: Digitale flitskaarten
Digitale flitskaarten die horen bij de methode Typ 10.
Je geeft telkens aan of de tekst op de kaart juist of fout is.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Toetsenbord: Speciale toetsen
BookWigdets om stap per stap het toetsenbord van een Chromebook/laptop te verkennen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Shapegrams: Digitale tekeningen maken
Je oefent met Shapegrams het digitaal tekenen en ontwerpen. Elk Shapegramdocument bevat een zelfstudievideo, ontwerphints, een afbeelding om na te maken, ruimte om te tekenen en een extra uitdaging.
Je oefent heel wat technische vaardigheden …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht