-
Zelf een museum vullen: Lesidee
Op deze beelden zie je hoe leerlingen aan de slag gaan om een eigen museum te vullen met kunstwerken.
Inleiding
- Je start met een vraaggesprek. Wat zie je leerlingen? Ze geven aan dat ze een lege witte ruimte zien. Van daaruit kan je dan …
Beeld (8)Leerkracht -
Kaftpapier bij project Ezelsoor: Lesidee
Met dit lesidee kan je aan de slag in het kader van de Boekenkaftdag van Ezelsoor. Je leerlingen vullen het papier met allerlei soorten vliegertjes.
Dit lesidee werd aangebracht door de Academie Beeldende en Audiovisuele Kunsten van …
BeeldLeerkracht -
Circulaire economie: Infographic
Deze infographic is het princiepsdiagram van de circulaire economie: het vlinderdiagram.
Het toont voor biologische (linkerhelft) en technische (rechterhelft) materialen de verschillende mogelijkheden voor circulariteit, in volgorde van waarde-behoud …
Beeld -
Circulaire economie: Bedrijfsmodellen
Dit beeld resumeert enkele typische bedrijfsmodellen die kunnen gebruikt worden binnen een circulaire economie. Het is een Vlaanderen Circulair adaptatie van een Aaccenture grafiek.
Vijf typische bedrijfsmodellen worden gegeven, verspreid over …
Beeld -
Componistenrijmpjes: Lesidee
Maak je leerlingen warm voor een aantal klassieke componisten door ze zelf rijmpjes te laten maken op de namen van de componisten waarvan ze muziek spelen of de componisten waarmee ze kennismaken in jouw les.
Een aantal voorbeelden die je …
Beeld (6)Leerkracht -
Stippen op je hand tegen pesten: Fotocollage
Zet vier stippen op je hand en toon op die manier dat je tegen pesten bent. De leerlingen leren over de betekenis van de 4 stippen.
De leerlingen organiseren een fotoshoot en maken een collage.
Beeld (15)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Mindmap thema betalen
Dit is een mindmap gemaakt rond het thema betaalmiddelen voor 2 HA. Kan uiteraard in het volgende jaar gebruikt worden als herhaling.
Beeld (7)Leerkracht, Directie -
Woordenwolk economie / informatica / recht / boekhouden
Woordenwolken geschikt om af te drukken en als decoratie op te hangen in het klaslokaal. Samengesteld met begrippen die bij het thema horen.
Beeld (4)Leerkracht -
Middeleeuwse kleding
In de middeleeuwen kon men de maatschappelijke positie van een persoon afleiden van zijn of haar kleding. De meeste boeren droegen bijvoorbeeld eenvoudige kleding, rijke stadslui daarentegen probeerden zich met meer vertoon te kleden. De kleren …
Beeld (3)Leerkracht -
Successierechten of erfenisrechten berekenen in Vlaanderen in rechte lijn
Successierechten of erfenisrechten zijn belastingen die betaald worden op het nagelaten vermogen van de overledene, na aftrek van begrafeniskosten en eventuele schulden.
Om te berekenen hoeveel successierechten je moet betalen zijn er wel een aantal …
Beeld (4)Student (lerarenopleiding) -
Ge zijt zelf competent: Sfeerfoto's repetities samenzang en dans
Deze foto's kaderen in het nascholingstraject Ge zijt zelf competent! rond interdisciplinair werken in het Deeltijds Kunstonderwijs. Dit traject vond plaats in academiejaar 2013-2014 en werd geleid door Mooss, organisatie voor …
Beeld -
Ge zijt zelf competent: Beeldende werken
De foto's zijn collages die leerlingen piano (docent: Cécile Bublot) hebben gemaakt in het interdisciplinaire project Ge zijt zelf competent!. Het thema was grootmoeder. Aan de hand van foto's van hun grootmoeder werkten de leerlingen een …
Beeld