-
Automaton maken met micro:bit: Video
Met de micro:bit laat je jouw leerlingen op een leuke en eenvoudige manier interessante dingen maken, variërend van robots tot muziekinstrumenten. In deze video introduceert Pauline Maas de micro:bit en laat ze met een paar …
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Open Roberta Lab: Videolijst
Afspeellijst op YouTube over het werken met Open Roberta Lab. Met deze programmeeromgeving leren leerlingen robots programmeren. Open Roberta Lab maakt gebruik van grafisch programmeren zodat beginners laagdrempelig kunnen leren coderen. Ze …
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Tinkercad Circuits: Uitlegvideo's
Engelstalige videolijst over het gebruik van Tinkercad Circuits. Tinkercad is een online 3D-modelleringsprogramma voor 3D-ontwerp, elektronica en codering. Je kan Tinkercad ook gebruiken om elektrische circuits te tekenen. Zo laat je …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Physicsgirl: YouTubekanaal
In dit YouTubekanaal verduidelijkt Dianna Cowern wetenschappelijke experimenten, en deelt ze demonstraties en nieuwe ontdekkingen, voornamelijk rond fysica.
VideoLeerkracht -
OPTA Serie 8A: Opkom- en afvalvertraging
Deze video-opname laat zien hoe je een ladderdiagram maakt waarmee je een tweede uitgang vertraagd inschakelt na het inschakelen van een eerste ingang. Vervolgens zal de tweede uitgang vertraagd uitschakelen na het uitschakelen van een eerste …
VideoLeerkracht -
OPTA Serie 8A: Opkomvertraging
Deze video-opname laat zien hoe je een ladderdiagram maakt waarmee je een tweede uitgang vertraagd inschakelt na het inschakelen van een eerste ingang. In deze video wordt verwezen naar het aanschakelen van een badkamerventilator in combinatie …
VideoLeerkracht -
ZIM Kids: Scenes programmeren met Slate
Deze video toont je hoe je met ZIMJs Slate een scene programmeert waarbij je een achtergrond kiest met een foto uit de natuur, een persoon of een ding. Daarna kan je ook geluid toevoegen.
ZIM Code werd ontwikkeld als opvolger voor Scratch …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Ben jij straks werkloos door kunstmatige intelligentie? : Schooltv
Computers kunnen getraind worden om zonder tussenkomst van mensen beslissingen te nemen. Kunstmatige intelligentie kan niet logisch nadenken zoals mensen, maar kan wel taken uitvoeren en leren op basis van data die je invoert. Die ingevoerde data …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
OPTA Serie 8A: Ladderdiagram
Deze video-opname laat je kennismaken met het uitvoeren en testen van een ladderdiagram. Het opstellen van dit schema doe je met software van Arduino.
Deze video-opname introduceert je in het uitvoeren en testen van een ladderdiagram. Het opstellen …
VideoLeerkracht -
OPTA Serie 8A: In- en uitgangen benoemen
Deze video-opname laat zien hoe je de in- en uitgangen van de programmeerbare relais vrij kunt benoemen. Daarnaast is het mogelijk om ingangen in te stellen als analoge ingangen.
VideoLeerkracht -
Galatiet of kunsthoorn maken
Galatiet is een soort kunststof die kan gebruikt worden bij de fabricage van kleine gebruiksvoorwerpen en sieraden, zoals knopen. Je kan het zelf maken uit melk en azijn, zoals aangetoond wordt in dit filmpje.
VideoLeerkracht