-
Het konijn: Begrijpend lezen
Leerlingen lezen een informatieve tekst over een konijn. Vervolgens beantwoorden ze er enkele vragen over.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Andere functie -
Introductietest Frans: Handleiding
Is mijn niveau Frans voldoende om te starten in de opleiding?
Vraag je je af of jouw niveau van Frans voldoende is om de richting Toegepaste Taalkunde te volgen? Volg dan een demo op het leerpad en maak een test aan de hand van een tekst of …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Organisatie en Logistiek: Leerpad
In dit leerpad oefen je volgende leerstof rond het logistieke proces van goederen:
- veiligheid en ergonomie;
- (interne) transportmiddelen;
- signalisatie en stapeling;
- klaarmaken voor verzending.
Interactieve oefening (5)Andere functie -
Gezonde voeding: Leerpad M&W
Via dit leerpad leer je hoe je een gezonde maaltijd kan samenstellen, bereiden en hoe je voedingsmiddelen correct bewaart.
Interactieve oefeningAndere functie -
Woordenschat en grammatica: Oefentoets (4) - Lingua Latina 1
Oefentoets op de leerstof uit capitulum IV uit de methode. Deze toets bevat zowel oefeningen op de woordenschat als op de indicatief/imperatief en het gebruik van bezittelijke voornaamwoorden.
Downloadbaar lesmateriaalAndere functie -
Biochemie: Sachariden en voedingsstoffen - WEZO 5
Volgend leermiddel bevat een oefentoets of taak over het thema sachariden en voedingstoffen.
Downloadbaar lesmateriaalStudent (niet lerarenopleiding) -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw