-
Moederdag: Prowise Presenter
Besteed aandacht aan Moederdag met deze digibordles. Start de les met vier stellingen. Bespreek ze klassikaal en controleer daarna de stellingen. Leer hoe Moederdag is ontstaan en het verschil tussen moeders van vroeger en nu. Lees gedichten en …
Interactieve oefening (7) -
Future Teacher 3.0: Wat is differentiatie?
In deze e-module komen volgende onderdelen aanbod:
- differentiatie op vier sporen;
- waarom differentiëren;
- mythes;
- verschillende ondersteuningsbehoeften.
Interactieve oefening (3) -
Voor wie (bijna) alles wil weten over Xerte
Je weet hoe je met Xerte interactieve online modules maakt. In deze module bekijken we nog enkele van de overgebleven paginasoorten. Daarnaast leer je hier hoe je de vorderingen van gebruikers kunt volgen.
Als de module klaar is, wil je …
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Tools bij differentiatie
In deze e-module leer je welke soorten tools je kan inzetten bij differentiatie:
- studentrespons,
- digitale oefeningen,
- samenwerken,
- video,
- varia.
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, hulpmiddelen en lesgeven
In deze journey bekijken we hoe onderwijsmethoden de schrijfvaardigheden kunnen ontwikkelen en ondersteunen.
We onderzoeken ook hoe verschillende hulpmiddelen en technologieën studenten in verschillende fase van het ontwikkelen van …
Interactieve oefening -
Vaderdag: Prowise Presenter
Besteed aandacht aan Vaderdag met deze digibordles. Start de les met de vraag en laat leerlingen het goede antwoord kiezen. Leer hoe de dag is ontstaan en lees samen de verschillende vaderdagversjes. Laat kinderen een eigen gedicht schrijven voor …
Interactieve oefening -
Zelfevaluatie en formatief toetsen: Presentatie webinar
Deze presentatie werd gebruikt tijdens onze webinar Zelfevaluatie en formatief toetsen, met volgende doelstellingen:
- Je weet dat je het leerproces van leerlingen zichtbaar kan maken en kan volgen door middel van digitale toetsing en evaluatie. …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, haal meer uit een online quiz
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze korte videoles krijg je tips om meer uit je online quiz te halen.
Interactieve oefening -
Zorgen voor zorg: Interactieve beleving
Zorgen voor zorg is een interactieve beleving van Provincie Oost-Vlaanderen, het Beroepenhuis vzw en de VDAB.
Je volgt Amina, die met een gebroken been in het ziekenhuis belandt en krijgt zo informatie over verschillende zorgberoepen.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het canvas
Het belangrijkste verschil tussen fotobewerking en videobewerking, is dat we het concept van het doek (canvas) beter moeten begrijpen. Bij video omvat die ook de tijd!
In deze videolessen leer je meer over het canvas.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, goed gebruiken van een student response system
In deze videoles staan we stil bij het goed gebruiken van student response systemen.
Heb je al eerder quizzen op deze manier gebruikt, waarbij het doel was om de studenten te activeren - hen te helpen zich op het nieuwe onderwerp te concentreren …
Interactieve oefening