-
De psychologie achter economie: Principes van Cialdini
Hoe achter economie ook psychologie zit. Robert Cialdini beschrijft in zijn boek The influence of persuasion hoe je de klant tot kopen kan aanzetten. Zijn principes worden in deze video gekaderd binnen een aantal psychologische theorieën …
VideoLeerkracht -
Hoe werkt marketingcommunicatie?
Hoe werkt marketingcommunicatie? De evolutie van de jaren 80 tot nu.
Het FCB-model: wat is eerst: iets willen, iets erover weten of iets kopen?
Er is ook een vervolg over hoe je reclame kan analyseren met dit model.
VideoLeerkracht -
De decoratieve initiaal in InDesign
In deze video krijg je uitleg over hoe je een decoratieve initiaal maakt in het programma InDesign. Het kan ook met de nodige creativiteit in ander omgevingen zoals een Google presentatie.
VideoLeerkracht -
Photopea: Ontwerp van de Beethovenaffiche van Josef Müller Brockmann
Een demo om een bekende affiche (beethovenaffiche met kleine b) te ontwerpen van Joseph Müller Brockmann, een bekende Zwitserse designer.
Dit is een ontwerp dat volledig in een browser kan gemaakt worden met Photopea, een online …
VideoLeerkracht -
Photopea: Aan de slag met teksteffecten
Dit leermiddel toont een demo in Photopea, een online tool om foto's te bewerken.
Na het bekijken van de demo, maken de leerlingen zelf iets met een onderwerp naar keuze.
VideoLeerkracht